Bønder i byen

 

Midt i Fredrikstad så er det liten grønnsakshage. Ved Rådhuset. Masse forskjellig av grønnsaker og noen blomster. Fint å se. Og så kjekt da. Kan prøvespise litt der og da. Få litt ideer om hva man kan dyrke hjemme kanskje. For tror ikke det er meningen at man skal ta med seg et nett og fylle opp og koke og steke hjemme. Da hadde det blitt fort tomt. Men ta seg en tomat. Spise et jordbær. Mumse litt i byen 🍅🍌🍒

 

Jeg tenker at det er en lur ide jeg. I stredet for bare blomster…🍓

 

Nå liker jeg blomster da, men de er mest til pynt. Mat er til nytte.

 

Se her da, kommer det masse tomater. Mmmmm 🙂 de skal jeg smake på en dag.

 

Salat, et par blekker er sikkert sunt.

 

Liten bue her også. Litt romantisk for et par og ta et bilde av seg 🙂

 

Fin farge på Tagetes. Aner ikke om den er spiselig. Men det kan man sikkert google om.Fargen var ihvertfall flott og innbydende.

 

Det ble en liten runde i byen i dag. Ble en fin gåtur, kjøpte 4 nøster med garn også. Får ta bilde av det prosjektet en dag. Får håpe det blir noe. Likte ikke garnet da jeg kom hjem. Fliset veldig og jeg skulle hekle. Lissom litt kjedelig. Får håpe det går seg til..

God natt alle kjente her inne 🙂 Sov godt! 

4 kommentarer
    1. Du verden, det var spesielt og spennende 😀 Det skulle andre tenke på. Det er bare at det blir håndtert med respekt og ikke rasert. Ha en fin dag i morgen ;(

      1. Veldig lurt og spennende. Og dette blir jo vannet og stelt. Akkurat slik som blomstene i byen. Skikkelig frodig var det i kassene. Fantastisk smart. Spør du meg. Det pynter jo opp like mye også. …Takk.

      1. Ikke sant, bra gjort av kommunen synes jeg. Dyrk i vei…Stopper alltid opp her da jeg alltid er på ferie i juni og etter det kommer jeg aldri i gang igjen….med grønnsaker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg