Bøker + stue = gull

 

Herlig..

 

Tenk om jeg hadde et slikt rom til lesestue eller bibliotek. Hvor man finner oppslagsverk og fakta og romaner på rekke og rad. Slik at det man ser at man leser..Viktig..

 

Det finnes jo dem som bare har bøker for å ha bøker i hylla…Titler og forfattere betyr ingenting..Bare om boka/bøkene har de riktige fargene…Himmel og pannekake altså…Fasade er visst så viktig! Kan dere skjønne det..

 

Slike rom som dette er GULL verdt, dessverre ikke hos meg men i en 2. etasje i en bruktbokhandel i Oslo..Her var det masse godsaker altså..Men dette rommet fikk vi ikke gå inn i – jeg måtte så klart ta et bilde her! Bare fantasien setter grenser egentlig..Hvordan man kan få til dette i mindre skala…Alle bøkene trenger ikke stå i en bokhylle. Tenke annerledes.Og GLOBUS har jeg alltid ønsket meg. En med lys, man kan snurre rundt og sette fingeren på og tenke – en dag skal jeg besøke dette landet! Juhu….🌍

 

🍫🍩

 

Kveldsturen gjennom Karl Johan, og da hører dette skiltet med for meg –  FREIA.

 

10 kommentarer
    1. Å ja – tenk å ha et orntlig bibliotek hjemme lissom….! Med en godstol og masse bøker…….! Merkelig åssen det skal være -at bøkene skal matche hverandre! Stønn – det gjør vaffal ikke de bøkene jeg har….. 🙂 God klem <3

      1. Veldig fin å tenke på dette, med bøker slått opp og la de ligge fremme. En god stol, litt kule lamper og det kunne regnet masse ute..
        Man hadde ikke brydde seg.
        Folk finner på mye rart..
        God klem..

    2. En sann historie. En av byens såkalte nyrike på 80 tallet. oppsøkte bokhandleren og bestilte 70 meter med bøker Som skulle matche tapeten. 😉

      1. Heh, er det mulig liksom…Men det er nok det dessverre. Klart bøkene må stå i stil til tapeten..
        Kanskje bøkene hadde fine historier også? Å fortelle, hvis de noen gang ble åpnet…

    3. Vi har bibliotek i Drømmehuset. Ikke helt stilen på rommet på bildet ditt, men vi tok et lite rom i kjelleren og satte inn Billy-hyller kjøpt på Finn. fylte de opp med bøker sortert etter forfattet Eller tema for de som ikke er romaner
      Men så arvet vi to-tre boksamlinger… Nå trengs det sterk reuksjon i antall bøker -Og en litt slitt men pen Chesterfield ørelappstol.

      1. Så gøy å lese om, jeg vet du har nevnt biblioteket i Drømmehuset, men har ikke
        helt skjønt hvor det var og sånn…Men det er jo så fint og herlig. Rydde må man der også.
        Det hoper seg opp og man kan dessverre ikke ta vare på alt.

      1. Alt var veldig flott og support og hadde man et rom man kunne lukke med en dør – så hadde det vært supert med et
        bibliotek i huset.
        Klemmer 🙂

    4. Drømmen er jo å ha et eget rom til bare bøker, men dessverre er ikke det mulig… Stor lykke det å kunne gå inn i et sånt rom å plukke ut en bok man kan lese eller se igjennom, mens man sitter i en god ørelappstol 😊 Ønsker deg en fantastisk fredda, klems 🤗

      1. Veldig trivelig å kunne ha bøkene fremme på denne måten. Jeg leser jo i flere bøker på en gang og det blir litt rot
        rundt i stua. Og flere faktabøker, liker jeg bla i..og ha oppslått til man har lest om saken.. Men et helt rom med bøker og en god stol…Så topp det hadde vært.
        God fredag, klem til deg Vera.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg