bobler = musserende vin

 

God kvelden – snart helgen igjen da!  Dette er ikke et innlegg om anbefaling av drikke. Men heller for å legge til litt tekst til alle korkene mine. Jeg hiver aldri en “Champagne”-kork. Sparer på dem. Har flere i en annen boks også. Dette er ikke en samling fra jul til nå altså. Men årevis. Synes Musserende vin smaker deilig..Bare alene eller hvis man er bedt bort i et lag eller til aperitiff. Frisk og godt! Lett å drikke og lett å like..Prisene er for alle. Du får en en helt grei flaske med musserende vin til ca. kr. 150.- Du trenger ikke kjøpe Champagne for at det skal bli fest. I alle år for meg har den spanske Cava vært en favoritt og den den franske Cremant de Bourgogne. Ikke Champagne det heller selv om den er fransk. Men stort utvalg og fine priser.

 

Men skal du be darlingen til en kveld, vet du! Da hadde jeg spandert ekte Champagne!!! ❤️

 

 

Står egentlig bak gardina i stua, men bare tok den frem nå for å ta bilde til bloggen.

 

Så dersom du skal ha noe å drikke til maten i helgen så ville jeg svinget innom hylla der de musserende vinene står! Mye friskere enn en vanlig hvitvin/rose. Men smaken er som baken! Kommer tilbake senere med noen anbefalinger. Jeg liker ikke de med mest sukker. Da tar jeg heller et glass brus for å si det sånn! Men enn så lenge så er det fremdeles vin igjen her etter påsken!

 

Men skal jeg gi deg et tips allikevel så velg gjerne en Cava – varenummer 3563601. Navn: Pedregosa Reserva Clos De Blancs Brut Nature 2017. Smak av eple, sitrus og urter. Passer til sjømat eller drikkes uten mat. Denne har jeg skrevet opp i boka mi så har nok gjort inntrykk! 

 

 

Moralen er: Selv om det er bobler så er det ikke alltid Champagne

8 kommentarer
    1. Stilig korkoppsats 🙂 og takk for tips – her går det så mye i samma rødvina, så jeg trenger å dyttes i retning en annen hylle på polet…. 🙂 klem

      1. Ja, du bør nok begynne å teste ut litt musserende vin når våren banker på! Smaker godt ute på terrassen eller på plattingen utenfor bobilen – du får spandere et glass på noen naboer når det åpner opp litt 🙂 God klem.

    2. Jeg synes cava semi seco er best. Champagne har lett for å bli altfor sur. Det skal da smake godt også? 😊 Ellers er Prosecco helt greit bobledrikke her til lands. Jeg har bodd mange år i Spania, og der ble det alltid med en flaske cava eller cremant da vi ukeshandlet. Det passær jo alltid! Den vi kjøpte kostet som regel tett opptil fem euro. (50 kr). Ikke noe å si på prisen!

      1. Herlig, for 50 kr da blir den med i ukehandelen ja.. Prosecco kan blir mye pæresmak innimellom synes jeg. Litt for søtt for meg – men ekstra brut går fint…
        Mye å velge mellom..Så må bare finne det man liker egentlig å smake litt forskjellig. Ønsker deg en fin kveld..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg