Blåveis

 

 

 

I skogen her jeg bor, er det tett i tett med blåveis, altså store teppelagte områder! Nå er de på det vakreste…Det er helt utrolig nydelig..Jeg bare nyter dette synet!

 

(Trykk på linken – så står det litt fakta om denne planten) Wikipedia:  BLÅVEIS.

 

Litt og lese på hvis man ønsker og vil! Noen steder her på Kråkerøy er den fredet,  så man må følge med. Jeg plukker ikke blåveis med hjem, den får stå i fred i skogen. Det synes jeg er finest.. Den gror jo ikke overalt og man bør være varsom i naturen!  💙

 

Alle foto: Solliv  og på IG finner du flere bilder – Solliv.blogg –  følg meg gjerne.

 

 

 

14 kommentarer
      1. Ja, den er skjønn…Sikkert forskjellig fra kommune til kommune..
        Den er vakker! Får sjekke hagesenteret, kanskje jeg kan finne noen planter der.

      1. De er helt skjønne, det er hvitveisen også. Vakker på en annen måte.
        Store tepper med hvitveis er bare så nydelig. Kos deg med hvitveis og fredagskveld..
        Skal titte litt innom bloggen din nå, rekker ikke så stort i løpet av uka..:-)

    1. Åhh så vakkert. håper jeg får se noe blåveis rundt her jeg bor. det er så koselig. vi har hestehov I hagen som jeg har lagt ut bilde av men ikke noe blåveis eller hvitveis. håper jeg ser det sånn at jeg kan legge ut masse fine bilder, sånn som du har gjort. det er så koselig å dele sånne ting på bloggen.

      1. Tusen takk, ja denne blomsten/planten er så vakker. Helt utrolig nydelig blåfarge 💙
        Jeg liker å dele bilder på denne måten. Bloggen min er jo mye natur, blomster og hygge på en måte.
        Kos deg masse med kvelden din 🙂

    2. Har ikke sett blåveis eller hvitveis her hos meg. Kanskje den ikke vokser her. Det må jeg sjekke opp. Nydelig blomst er den. God helg. Klem

      1. Tusen takk, ja helt utrolig skjønn altså. Aner ikke, kanskje den ikke vokser så langt nord. Leste du på Wikipedia?
        Som jeg la ved.
        Klem og fineste kvelden til deg gode Eva 💙

      1. De er helt skjønne, liker å plukke blomster jeg..Men ikke disse..Blomstene blir jo nye planter..Her er det maurene som hjelper til. Så de må stå der de er og formere seg til flotte tepper. Vakkert er det virkelig.

    3. Nydelig blomst. Jeg er så heldig og ha arvet avleggere fra familie, så jeg har det i hagen. Men mange av de gamle tuene døde i fjor, så nå må jeg ta godt vare å de små avleggerne mine. To av de blomstrer i år. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg