Blanke ark

 

Ny dag!

 

Dagene kommer, tid kommer…Så man må/bør fylle på ting som gir noe! Mening, noe som gir hygge, glede. Noe man elsker eller har interesse for! 

 

 

Kjente at dette morgenlyset gjorde meg godt, helt lyst kl. 0720. Så det betyr jo at man snart kan begynne å sykle på jobben igjen..Men det må ikke være glatt det. Så man bør vente til man er helt sikker at det er tørre og fine veier og temperatur er stabil på flere plussgrader både natt og morgen! Enn så lenge går man jo…Jeg er så glad for det…spare inn disse kronene når disse skyhøye strømregningene daler inn i nettbanken.

 

Så da blir det greiere å dra med seg. For det man sparer på å gå går i pluss og regninga på strøm er langt over budsjett så da jevner det seg litt mer ut..Jeg har andre midler på sparekonto jeg altså…men synes det er surt hvis man må tappe sparekontoen hver måned for å greie å betale regningene..Målet er jo at lønn + trygd = dekning av regninger og mat! 

 

Men du kos deg med dagen din…❤️

 

Solliv klemmer på! 

31 kommentarer
    1. Du er flink!
      Går selv når du har bil og veret er dårlig 🙂 Og jeg forstår … de sørens strømregningene… det er ikke greit.. men… Og sparekontoen vil man helst bruke til andre ting enn dyre strømregninger :-/

      Lag deg en fin fredag!

      1. Tusen takk – jeg sparer jo 2600 hver måned på å gå..
        Så dytter jeg dette inn i budsjett på strøm så går det ganske ok!
        For strømmen er utrolig her – selv med støtte…
        Det er noe helt helt feil…Fort det blir litt mildere…
        Så slår jeg av alt med strøm her inne…For denne regninga suger! Deilig å gå, det gir meg noe!
        Klem og fin dag…Tusen takk 🥰

    2. Det burde gjøres noe med de høye strømregningene. Vi valgte fastpris før jul, våget ikke annet for å bruke sparepengene på strømregningen vil man helst slippe. Venter på eiendomskatten fra kommunen for de har jo øka prisen på vann. Tenker at den regningen blir høy. Ønsker deg en fin helg. Klem

      1. Norge suger med alle disse regningene hvor man blir flådd helt inn til benet!
        Bra dere gjorde det valget tenker jeg 🙂
        Sparepengene skal man kose seg for! Klem og fin dag og fin helg…

    3. Ja det kan være greit å finne noe å fylle dagene med 😊 Og jeg syns du er superflink med den gåinga di.
      Huff, jeg grøsser når jeg tenker på hvor mye dere på den sida av landet sliter med strømregningene. Ikke fullt så gæli her nord…enda..
      Ha en nydeligvakker fredag ❤️ Klemmerz

      1. Disse regningene er fryktelige…hver måned og de suger altså…
        Spare inn der man kan – slik at man kan nyte noen turer også!
        Det er dyrt her i Norge! Klemz…

    4. ja en må spare der en kan og du er flink ,håper vi slipper dei høge strømregningene for vår er lav som før har ikke hatt skyhøge regninger ,kanskje det har noe med leverandør å gjøre ?

      1. Tusen takk, tror hele Østlandet sliter med disse regningene..
        Må virkelig spare her og der for å få råd til å være på tur og nyte litt også..

    5. Ja, det må jo være trygt å sykle. I nabolaget er er det flere som sykler hele vinteren med vinterdekk. Men det hender jammen at de velter og slår seg stygt også. Men snart er det vår! Klemsiklem 🙂

    6. Disse strømregningene liker vi ikke. Det er ille at man må ta av sparepengene for å få det til å gå rundt.
      Selv med to med inntekt her, og mannen har bra pensjon, er det vanskelig.
      Vi kan jo ikke sitte og fryse heller.
      Men du er flink. Godt vi går mot lysere tider.

      1. Tusen takk.
        Godt vi går mot lysere tider og varmere vær…2 måneder til slå skrur jeg av strømmen her inne, altså fra
        1. mai..Så da går regninga ned!
        Liker ikke bruke av sparing til dette nei! Utrolig kjedelig altså!
        Klem og fin fredag!

      1. Takk, disse strømregningene er sure!
        For mye å betale hver eneste måned….Men så lenge jeg går til jobb så går det fint!
        Sparepenger skal helst ikke brukes til søl nei…Klem..

    7. Skjønner at du sparer mye på å gå, og så er det jo flott når man kan nyte at kroppen fungerer. 🙂
      Ha en fin fredag kveld! ❤

      1. Tusen takk, Fra meg til jobben er det flere bomstasjoner..
        En passering er kr. 24 – selv med brikke! Det er dyrt!
        Samme hvor jeg skal kjøre ut fra Kråkerøy her så må det passeres en bomstasjon..Så går og sykler…Det er langt, men det er greit…
        God fin kveld og klem herfra..

          1. Ja, bomstasjon suger…
            Så kommer bensin i tillegg. Elbil har ikke jeg – ikke tenkt å kjøpe det heller!
            Min metode nå er å gå, busse, toge… Klem til deg 🙂

    8. Viktig å gjøre små ting man trives med ja.. 🙂 Veldig deilig med lysere dager og man kjenner litt vår i lufta også.. Mye annet man heller vil bruke penger på enn regninger ja.. så man får tenke seg om med strømbruk o.l..ikke sløse unødig… God helg <3

      1. Tusen takk, strømmen når jo alle rekorder. Men jeg gidder ikke fryse her inne
        og ståke med ved er mye styr..par måneder til så er man over kneika..
        Kose seg med ting man synes er hyggelig ja, finne litt mening i hverdagen..
        God helg og klem til deg…🥰

      1. Utrolig masse penger man må ut med hver eneste måned…ikke rom for å slappe av..
        Tenke strøm døgnet rundt!
        Ja, det er penger på å spare ved å gå! Det er bomring i hele Fredrikstad!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg