betjene kassene sjæl

 

God ettermiddag. Jeg tenker og tenker. Hadde ikke noe passende bilde. Så blir det bilde av Solliv…:)

 

Jeg har blitt veldig fan av sånne selvbetjente kasser. Det er moro å ordne selv og ikke dele alt du kjøper med blikk både fra den ene og andre. Du går til en kasse og scanner og sånt selv og leter frem banankoder og grønne eplerkoder og trykker på om du vil ha pose og bekrefter og betaler med kortet ditt. Det har jo blitt morsomt å gå i butikken 🙂

 

Før var jeg skeptisk og tenkte at jeg tar jobben til de ansatte. Men det er jo ikke slik det er. De har nok fått en bedre hverdag og slipper og sitte i samme stilling i kassa i timesvis. Og prate får de gjort uansett for mange trenger hjelp fortsatt – for det dukker alltid opp noe. Pluss at andre igjen tviholder på å handle på den gamle metoden. Første gang jeg prøvde dette var i Gøteborg for flere år siden. Da var det ganske nytt. Men etterhvert så kom det hit til Kråkerøy også. Jeg bare DIGGER det!

 

Håper snart det kommer i flere butikker. Særlig klesbutikker. Bare betale et par truser og en strømpebukse i full fart. Slippe alle spørsmål og man er kunde. Telefonnummeret. Pose eller ikke pose etc. etc. Og slippe blikk. Bruker du sånne truser, hm..Den singlet der var ikke akkurat passende til deg. Jeg føler slikt noen ganger når jeg skal betale. Kanskje er jeg rar. Eller har rare innkjøp. Men det er faktisk ikke alle voksne damer som gidder å betale flere hundre kroner for ei truse lissom. 

Liker du ordne deg sjæl i kassa?

 

10 kommentarer
    1. Fint bilde av deg 🙂 Jeg har blitt litt fan etterhvert ja. Jeg var livredd og SINT på disse kassene i starten. Skrev til og med innlegg om dem. Synes det var vanskelig og skjønte ikke poenget med at vi skulle gjøre det selv, samtidig som mange står og “gjør det for deg” i selvhjelpskassene, hva er poenget liksom… Men nå KAN jeg dem, og liker dem greit. Føler meg ikke så teit lenger 😀

    2. Liker egentlig å ordne meg sjøl, men bruker vanligvis den gammeldagse kassa 😉 Er veldig glad for at jeg kan gå i fred i klesbutikker. I gamle dager kom ekspeditrise bort til prøve rommet og lurte på åssen det gikk…DET likte jeg ikke. Vil drive på for meg sjøl 🙂

      1. Ikke sant, best å ordne seg selv. Vi har to undertøysbutikker her i byen med ansatte som fremdeles følger deg inn på prøverommet. Liker ikke det jeg.

    3. Hihi, jeg liker det igrunnen ikke, men har brukt dem noen få ganger…… det er mange rare kassadamer, og blikka blir så som så, men… pyttsan! Klemmer <3

      1. Hehe, liker de kassene jeg. Digg å handle nå altså. Håper på flere butikker med dette systemet da. Du får trene deg litt. Da er det gøy og mestring…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg