bestemorsruter

 

God kvelden, jeg hekler jo på dette teppet mitt. Men går ikke fort nå, for jeg tenker jeg skal ha det ferdig til høsten som kommer, så trenger ikke stresse så veldig..Jeg strikker jo på en genser også, går ikke fort det heller. Men tida går fra meg og jeg har ikke alltid ro i rompa til å sitte så lenge om gangen.

 

Er jeg på tur så så har jeg ikke meg noe av dette, orker ikke dra på det – da vil jeg bare sitte rolig å nyte utsikten…toget som suser forbi – titte og tenke og nyte! På jobben har jeg heller aldri med noe håndarbeid..Man har jo bare en pause på 30 minutter og da spiser jeg litt fort og så går jeg ut for å finne sol og påfyll av energi slik at man holder dagen ut. Jeg får jo ikke energi av andre mennesker jeg, det er kanskje ikke så rart…for jeg bruker jo så masse energi på en kort samtale med et annet menneske! Litt prat går greit og så blir det plutselig bråstopp og jeg må ut og hige etter luft! 

 

Dette hekletøyet her er en rute som er diger…man bare hekler og hekler og fester tråd litt sånn innimellom! Når det er stort nok så fester jeg siste tråden så er det teppet ferdig! 💚 Veldig enkelt..hekle en rute og så bare fortsetter du på omgang etter omgang..Ikke 5 omganger og så begynner du på ny rute…Nei, Solliv lager en hun! Det er ganske stort nå og bruker et nøste på en omgang. Altså 50 gram med vanlig ull – tykkelse 4,25 bruker jeg på nålen.

 

Solliv kan hvis hun vil

 

 

26 kommentarer

Siste innlegg