Beste jeg vet er å ta det ro om morran, men så er det slutt

God morgen…

Ørten kopper med kaffe er i boks. Det er ferie for meg. Nyte kaffekopper i fred og ro, mens man leser seg opp på nyheter og sånn. Men så sier det lissom poff. Hva mer lissom…Nå må jeg i gang. Spise og løpe inn i dusjen. Det er nå jeg ville naturlig satt i gang med noe. Arbeid ute eller inne. Men det er jo en stille tid. Det er høytid! Og her er folk i huset. Man må ta hensyn. Men jeg skal innrømme jeg sliter litt. Hadde det vært en vanlig lørdag nå. Hadde jeg vært i gang. Pusset vinduer, ristet tepper. Satt på vaskemaskiner. Det er sånn jeg er. Det er der jeg får energien. Det å ikke gjøre noe, gjør meg daff og trøtt. Ikke det at jeg lengter til jobben. Det gjør jeg ikke! Men hverdager er SOLLIV. Det er slik jeg er….holde på med noe, gjøre noe…

 

Jeg er som et batteri på en gammel bil. Skal du lade opp batteriet må man kjøre en lang tur. Når bilen står rolig, dør batteriet ut…

Slik føler jeg meg…..energien fra natta siger ut….Jeg må i gang!

Nå frokost og egg og så dusj….og etterpå det så fyker jeg vel ut på tur…For å finne vårens skatter. En av skattene er det bilde av her…løv som spretter….og knopper i gang…

 

#energi #utpåtur #høytid #blogg

14 kommentarer
    1. Ja det er litt slik – når man må vente……….. være stille …….. ta hensyn………. så brukes mye energi opp på bare det 🙂

      Ønsker deg en god dag og fortsatt god påske!

    2. Jeg liker stillheten om mårran, koser meg med kaffe og blogg etc. Akkurat nå i påsken synes jeg ikke energien forsvinner av å daffe litt heller. Koooser meg 🙂 klem

    3. Åh, tenk å kunne hatt den energien ♥ Det er lenge siden for min del i alle fall. Mye jeg har lyst til, men som automatisk må vente til bedre dager. Men skjønner følelsen din, det å vente, og ta hensyn…. Man blir rastløs av det 🙂
      Rolig stund om morgenen er godt når dagene skal være late 😉 Du får nyte disse to siste dagene, og gå masse masse tur ♥

      1. Tusen takk… Ja jeg blir mer rastløs med folk i huset.. Enn når jeg er alene… Sånn er det 😀energien daler etterhvert. Men har mest energi på morgenen… Ha en fin dag…

    4. Jøss, det var da voldsomt 😀 Her sitter du med foten på både gass og brems ,, eller satt blir det vel. Kjenner jo nesten svilukta av deg ,, når du fauk ut av døra 😀 Ha en nydelig flott dag blandt naturens skatter 🙂

    5. Flott og vårlig bilde 🙂 Ja å ikke kunne gjøre noe når man “føler for det” er litt hemmende og tapper energi.. Men ellers er det fint å ta ting i et tempo uten stress.. Jeg har jo ikke så mye energi etter jeg ble syk..men som deg har jeg lett for å bli fort rastløs.. Håper du har fått en fin tur i dag da 🙂 Klem <3

      1. Tusen takk. Ja jeg liker å holde på med noe.. Men stresser aldri.. Og alltid en ting om gangen.. 😀Men er nok en rastløs sjel…. Er faktisk roligere på vinteren.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg