bedre med en duk på bordet enn ti i skapet

 

Jeg har skapene fulle av store duker. Slike til store runde spisebord og avlange spisebord. Men blir sjelden brukt, blir liggende. Bruker ikke så mye duker av dette slaget lenger. Har ikke så mange gjester eller store selskaper. Sjelden jeg pynter med duk og mat og lys og stæsj.. Er det noen som spiser her som blir det det sånne brikker!

 

Denne duken er fra Nice, jeg har mange slike fra Nice også. Fra markeder. Har vært mange ganger i Frankrike og hver gang man var der så handlet man duker og oliven og såper og lavendelposer og sånt stæsj! Jeg tenkte at jeg kunne bruke denne duken på et bord ute på plattingen bak huset! Det ble jo fint. Må bare ha et ledlys i lykta min også! Tenne vanlige lys ute tør jeg ikke, brannfare og veldig tørt! 

 

 

 

 

 

 

Pynter opp!

 

 

Til og med en bregne som dukka opp helt av seg selv for et par år siden. Blir flottere og flottere for hver år som går egentlig 💚 Litt vann hvis noen katter eller fugler er tørste..

 

God kvelden – 6 måneder til jul…

22 kommentarer
    1. det var en skikkelig fin duk ,helt etter min smak,jeg har jo fått meg rundt spisebord,men runde duker er så og si umulig å finne på butikken ,iallefall i vår komune .
      Bregne er flotte planter og veldig kjekt når dei kommer av seg selv og plaserer seg på det perfekte sted :=)
      Ps .skal du sette ut vann til fugler anbefaler jeg et lavt fat og en stein eller to som sommerfugler og andre fluvende hagevenner kan lande på og drikke ,er der ikke en stein for dem drukner dei

      1. Takk, denne er fargerik og flott. Dessverre så bruker jeg lite duker inne, men ble fin ute synes jeg.
        Tenkte at det er viktig å bruke det man har, plutselig så rydder man og ting går til Fretex eller noe.
        Da er det bedre å bruke de selv. Det var lurt med stein. Har et fat i hagen som er lavt. Der bader fuglene ser jeg. Bak på plattingen er det katter som er tørste har jeg sett. Men på det andre fatet skal jeg putte sten i ..
        Ønsker deg en fin dag..

    2. Jeg har plenty med duker. Har jo heklet noen som jeg bruker inne. På spisebordet har jeg voksduk på, og da kan man søle. Ute har jeg det ikke, er jo regn og surt. Men har vurdert en voksduk der også. Duken din er skikkelig flott og fargerikt. Har fontene i hagen. Mannen laget en, og det er vann og solcelle fontene. Ble skikkelig flott. God helg til deg. Klem

      1. Herlig med fontene da. Det er hyggelige vann som sildrer. Det pynter veldig i en
        hage synes jeg. Ja, duker har man jo mange av og ble litt hyggelig bak i
        hagen med denne. Du får kjøpe deg en voksduk til hagebordet. Kjøpte en på Europris jeg,
        helt grei. Men litt tynn. Klem og fin kveld…

    3. Vi bruker ikke så mye duk lenger når vi dekker kaffebordet el annet bord.
      Som du sier så blir det nok brukt mest ute.
      Jeg har både gamle arveduket og duk i Hardangersøm som min mormor har brodert. Men det er så mye jobb og vaske og stryke.
      Så da blir de dessverre liggende gjemt i skapet.

      1. God kveld…Duker forsvant litt av moten og ting skulle være enklere.
        Men var koselig før når man dekket et pent bord med duk og lys og blomster og
        fint service. Da var det fest…
        Fin kveld videre…

    4. Det er helt sikkert at det pynter opp med en duk på bordet 🙂 Jeg har ikke så mange i skapet lenger… Må han noen nye tenker jeg 🙂

      1. Ble fint med litt duk ute. Nei, duker forsvant litt av moten. Men kommer
        vel tilbake. Så får bruke de ute 🙂 Du får shoppe litt!

      1. Tusen takk, det er veldig flotte og dyre duker egentlig. Bra kvalitet.
        Så tenkte det var bedre at de ble brukt! Enn at de bare blir liggende..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg