Bare en vanlig kopp med kaffe – noen ganger ønsker man bare det

 

God lørdag! Lørdag er litt arbeidsdag her i heimen, rengjøring og handling både for mamma og meg. Mamma har vaskehjelp altså, men det har ikke jeg! Ordner det på fredager eller lørdager jeg, men i går dura jeg ut den døra klokka 0845 og da rakk jeg ikke det akkurat, jeg dro med toget til: GJØVIK 

 

Jeg rakk en kopp her hjemme. Først toget til Oslo som tar 1 time og 10 minutter her fra Fredrikstad og så bestemte jeg meg da jeg kom innover og sjekket på appen på telefon at toget til Gjøvik gikk 10 minutter etter toget mitt var fremme, så da tok jeg sjansen og booket meg billett! Gjøvikbanen har sporet sitt like ved der toget fra Fredrikstad/Halden ankommer.

 

Dette har jeg sjekket ut mange ganger tidligere! Hvis ikke så kan det bli litt kaos for det er mange spor på Østbanen og noen ganger må man enten inn på stasjonen og ut igjen eller så man må man løpe under sporet! Gjort det flere ganger jeg, for det er et hektisk sted!

 

Altså 2 timer med toget fra Oslo til Gjøvik, da ramler man bare inn på nærmeste kjøpesenter og finner seg en kaffekopp! Trengte hverken latte eller Cortado eller noe annet, men en svart kaffe med påfyll. Noen ganger er det enkle det beste… ❤️

 

K A F F E  M Å  T I L 

10 kommentarer
    1. Så fint slik når man kan bare ta toget å dra til ulike steder:)
      Jeg bor i en øy og avhengig av hurtigbåter før jeg kan ta toget:)

    2. du tar dine turer du,smart når du har mulighet til det :=) jeg har jo vært uten kaffe nå siden etter sommerferien ,i går derimot tok jeg en halv kopp til frokost i dag en hel kopp ,det gav fart på systemet så jeg innser det att for meg så må den kaffen begrenses uansett kor god den er :=)heldigvis er det godt med te også

      1. Tusen takk, liker å være på tur!
        Oj, har du sluttet med kaffe? Te er veldig godt, drikker masse av det jeg. Men liker 2-3 kopper kaffe i løpet av dagen!
        Ha en fin dag 🙂

    3. Bor på ei øy jeg også, og tog hit blir det neppe. Her er det bil som man må bruke for å komme seg til butikken. Buss går det men det tar jeg ikke. Gjør det nødvendige og holder meg hjemme. Barnebarnet har fått covid og det er den andre.Nå er det nifst hvor fort man blir smitta. Munnbind på om du skal ta buss, handle mat i butikken, spise ute må man vise koronapasset. Spørs hvor lenge. Nyt søndagen og ha en fin dag. Klem

      1. Tusen takk…Her går det jo greit å komme til Oslo og da åpner det seg flere muligheter!
        Ting er lettere da!
        Oj, da får dere ha god bedring og ta vare på dere selv nå da! <3
        God klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg