Bali kyllinggryte

 

God mandag…

 

Jeg har laget Bali kyllinggryte til Morsmiddag….leste om den i går tror jeg det var  – og tenkte at dette vil jeg ha til middag! Veldig enkel å lage og man trenger ikke så mange ingredienser og det liker jeg faktisk! Du finner oppskriften: HER Det var purre, ananas, paprika og kylling og kokosmelk og krydder…Enkelt å tilberede. Jeg hadde bare en hvitløksbaguett og ris. Salat lagde jeg ikke i dag. Skal det være salat så tenker jeg litt grønn salat med små tomater – kanskje..Og jeg ville brukt nanbrød som tilbehør…

 

Ingen usmak på denne gryta, men manglet litt sting. Skal jeg lage den igjen vil jeg nok dele opp en chili, og steke den sammen med purre og kyllingen. Ser at originaloppskriften har villris, det kan nok være smart! Og som sagt – jeg vil også foretrekke noe annet en denne hvitløksbaguetten (passet ikke inn)..

 

Det var min vri (det med baguett) og var ikke hos Morsmiddag!

 

Litt mer sting, litt mer smak så blir dette en god hverdagsgryte!

 

 

I oppskriften skulle det være små biter av paprika, jeg hadde nok litt for grove biter! 

 

 

 

Mat må man ha #kylling #gryte #ris

25 kommentarer

Siste innlegg