Bakte brød fra pose

 

Hei dere…

 

 

Man blir jo fristet av andre folk her på blogg. Monairens har en fin “matblogg” eller litt om alt da..Livet, turer, mat og familie…Hun anbefalte denne “ferdigposen” til gode brød. Jeg får jo aldri til det å bake brød..Men tenkte jeg skal forsøke og kjøpte en slik pose på butikken i går, og to fine brød ble det…så utrolig fornøyd – takk MONAIRENS Gode saftige brød som var enkle å lage..Og da får man faktisk 2 brød til et par tiere..

 

 

Tilsette 6 dl vann og tørrgjær. Det stod lunkent vann på posen, men jeg bruker alltid vann rett fra springen..varmer aldri væske i baksten min..Oppskrift bak på pakka…enklere kan man faktisk ikke lage brød!

 

 

PRØV I VEI DA VEL… gjør som meg!

 

16 kommentarer
    1. Så veldig godt ut det her.. Baker ofte fra pose, litt usikker på om jeg har prøvd dette.. men skal huske på det neste gang jeg skal bake .. 🙂 Enkelt er bra.. <3

    2. deilig med ferske brød ,jeg har brukt slike poser mye ,men tilsatt litt annet i tillegg,det kommer etterhvert når du er mer dreven i brødbakingen,og så er det jo flere typer å velge mellom

      1. Godt med hjemmebakt brød, ja får prøve å trene litt. Passer jo bra det nå som brød er så dyrt.
        Denne posen var bra, ble et skikkelig godt brød. Moro var det å få til…blir som regel bare “Barkebrød”
        som ikke smaker godt.

    3. Her i huset er det mannen som baker brød da jeg ikke spiser det. Laget meg rundstykker med speltmel fin, og grov. Litt salt i en ts tørrgjær og langtidsheving. Magen tåler det bedre. Lurt med ferdige blandinger. Har nettopp bestilt marsipan og litt pynt hos godeste kokken i Alta. Skal lage marsipankake til påske. Bedre å lage selv enn å kjøpe ferdig kake i butikken. Klem

      1. Så herlig med mannen som lager sitt eget brød…Bra!
        Kokken er flink, har mye godt i hyllene sine. Får ta en titt jeg også.
        Kjekt å lag kake selv. Smaker såååå mye bedre 🙂 God kveld, klem..

    4. Det så godt ut – kanskje jeg også skulle prøve? Jeg har vel aldri testa ut brødbakst egentlig…! Da kunne jeg jo skikkelig imponere…. 🙂 klemmer!

      1. Denne får du til, jeg er helt kløne når det gjelder å bake brød. Men dette ble godt. Helt perfekt.
        Kjøp en pose, på Mega/Spar kostet en pose 20.-..Billig brød dette. 1 1/2 brød gikk i fryseren.
        Klem til deg vennen…

    5. Takk for link 😊 Så fint at du likte brødene du også. Jeg er blitt veldig glad dem. Tok opp et halvt et fra fryseren i går. Gleder meg til en sein frokost i dag. Fin søndag til deg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg