Åpning av Stortinget

 

På mandag åpnet Kong Harald det 167. storting ved å lese Trontalen. Den høytidelige åpningen finner sted hver høst, og Trontalen som Kongen leser er skrevet av regjeringen og inneholder de viktigste linjene i den politikken de vil føre i kommende stortingssesjon.

 

Her er det overstått og A5 kjører til Slottet med Kongen og Dronningen. Jeg har et annet bilde også, men det vil jeg merke litt. Er ikke hver dag man ser Kongen og Dronningen i åpen bil. 

 

 

 

 

Mye som skjedde rundt dette og det var et stort øyeblikk å kunne se dette på mandag! 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. oktober 2022

14 kommentarer
    1. Da jeg studerte i Oslo pleide jeg og et par andre å få med oss stortingsåpningen eller paraden eller hva det kalles på Karl Johan. Vi snubla vel over det litt tilfeldig første året, men de to andre åra var det bevisst. Flott å se bildene dine, og du vekte noen minner til live,

      1. Mange takk, dette var både høytidelig og veldig gøy å få med seg. Stor opplevelse for meg det..
        Hadde jeg bodd i Oslo så hadde jeg nok prøvd å være til stede her ja.

    2. Det er litt stas når Stortinget skal åpne, og jeg har vært der å sett på et par ganger. I år glemte jeg det helt bort, men så litt på tv + noen som hadde delt litt på sosiale medier. Ha en fin fredda, klem 🤗

      1. Veldig stas og høytidelig. Så mye styr for dette. Halve Oslo var stengt og det var enormt mye politi og vakthold også så masse fly i lufta..
        Klem 😀

    3. Så heldig du var som fikk med deg dette!🤗👍🏻
      Skikkelig høytidelig og fint å få tatt bilde av kongen og dronninga også.😊
      Jeg visste ikke at det var så mye som skjedde på utsiden av Stortinget på en slik dag.
      Nyt høstkvelden!🍂🍃

      1. Tusen takk, veldig mye som skjer rundt dette og Oslo er jo nesten nedstengt halve dagen. Når Kongen skal lufte seg så blir det som 17. mai – veldig stas og hyggelig å oppleve dette her 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg