Alle monner drar sa musa og pissa i havet

Hei på dere…håper det går bra!

Februar snart over og snart ny lønn…Håper snart å være ajour.

Det er tøffe måneder…Jada, ser ut som lever et luksusliv. Ute og spiser og slikt. Men det er bare litt pust i sivet. Januar var knall. Februar ble verre enn jeg fryktet på grunn av mye skatt.

Så dere lurt å sjekke skattekortet og justere litt. Jeg fant feilen.

Systemet er lagt opp slik av gjennomsnitt av månedene i 2018 frem til oktober. Dette setter dem skatten din etter. Jeg hadde jo vanlig lønn de første 6 månedene i 2018 før jeg gikk ut i trygd. Så det så virket som jeg hadde en høyere inntekt enn jeg har nå i 2019. Jeg jobber jo 60 % nå i 2019. Men hvis oktober lønna var størst så får man skatt etter denne ene måneden. Veldig rart system.

Men er mye rare nye regler å sette seg inn for oss vanlige folk. Før jobbet jeg med lønn og var litt mer med for å si det sånn. Nå kjører jeg ikke lønna lenger. Jobber med ISPS. Fått andre oppgaver.

Men snart mars og NY LØNN ❤️

#skatt #blogg

8 kommentarer
    1. Viktig å følge med helt klart.. Både det som kommer inn og det som går ut.. Nå har jeg
      tatt litt grep. Men reglene er kompliserte for den vanlige mann i gata nå…. Men kom plutselig over et blad som heter skattenytt og det leste jeg meg opp på…

    2. Det hjelper ikke på situasjonen før neste lønning, men godt du fant ut hvor feilen lå. Tross alt.
      Man skal ha bra peiling for ikke å havne i en slik situasjon. Godt du snart får ny lønn 🙂

      1. Dette var ikke logisk.. Pussig system. Og ingen mennesker som tenker når tallene kommer opp… Så får man satt ned et par prosent så er det jo bra 😀 alt hjelper…

    3. Ja alt hjelper………………….
      Jeg synes egentlig den ene regningen overlapper den andre…………….. og skatter og avgifter styrer hele lønningen egentlig…………… 🙂 Men men…………… bedre tider å håpe på!!!!

      klem

      1. Det er helt rått..
        Bare det å kjøre over Kråkerøy brua koster meg meg ca. 700 hver måned… MÅ være ekstremt strukturert på alt. Bare det å handle. Jeg sjekker priser på hvert enste vare før jeg putter i kurven. Og tester ut alle billig merker 😀mye er bra og noe er ubrukelig.

    4. Er glad jeg slipper å tenke på det.. som pensjonist så er det bare å bukke og neie og smile pent til NAV. Men jeg har jo hatt mye med det å gjøre i mitt tidligere liv 😀 Faktisk også med ISPS. Bedrifta leier jo hele industrikaia fra kommunen, og jeg var ISPS ansvarlig. 😀

      1. Ja mye styr med lønn og skatt. ISPS er gøy da… Mye å holde styr på..
        Nav holder styr på deg nå så du kan styre med bloggen. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg