Alle liker vel en pizzabit eller fire../oppskrift til dere

Pizzabunn:

25 g gjær ( jeg brukte fersk, halv pakke), 2,5 dl vann ( varmes opp til litt lunka) 2 ss olje, 1/2 ts salt, 6-7 dl hvetemel..jeg fikk litt igjen. Ikke ta alt melet med en gang. Alt dette oppi en maskin som elter. Gjæren har du i en skål først og heller i det lunka vannet. Rør ut gjæren. Så oppi maskin og så alt det andre. Heve 1 time.

Så begynner du på pizzasaus. En boks tomater kokes sånn ca en time. Mye syre i tomater så viktig å koke ut den. 1 dl vann. Tok et fedd hvitløk ( hakkes) og en halv rødløk (hakkes) brunes lett i olje i stekepanna før du tar løken i tomatsausen. 2-3 teskjeer oregano. Da småkoker du dette 1 time. Blir rund og fin smak. Litt syrlig enda, så tar du i litt sukker., 1 klype …du skjønner. Bittelitt.

Stekte 400 gram kjøttdeig, halv rødløk i skiver. Helte så sausen over dette. Småkoker og skal tykne litt. Kjevle ut pizzadeigen. Firkantet. Smør på litt tomstpure. Så pizzasausen din. Litt hakket rå rød paprika. 3 champignon skåret i tynne skiver. Så en halv pakke ferdig revet ost. Jeg liker den pakka med 4 forskjellige ost i. Strø på litt oregano. Gjerne litt sterk pølse også…Noen biter litt her og der…

Stek på varmluft, nederste rille. 225 grader….min ovn brukte 18 minutter og ble helt perfekt….mmmmm. #pizza #hjemmelaget

6 kommentarer
    1. Dette var dumt å lese dette innlegget nå like før jeg skal legge meg, for nå ble jeg bare skrubbsulten. Pizzaen din ser så innbydende ut at jeg får vann i munnen. Hjemmelaget er nå best da 😋 Jeg har notert oppskriften, og skal prøve den neste gang jeg lager pizza fra bunnen av.

      1. Tusen takk, den ble kjempegod. Jeg har prøvd mange bunner noen har blitt for tykke on noen knekkebrød. Denne ble veldig god. Liker du litt salt og pepper så tar du det i pizzasausen sammen med oregano.,ikke en bit igjen her…sønn min spiste resten dacha kom hjem fra fest på nyttprsaften.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg