Alene, men ikke ensom

 

Alene, men ikke ensom. Det er to forskjellige følelser tenker jeg! Ikke ofte jeg får den ensomhetsfølelsen når jeg er alene, får den heller når det er folk rundt meg! Kan prate med folk og sånn jeg, og er sosial, men liker meg godt alene! Og jeg liker å gjøre ting alene, for da nyter jeg best! 🙂

 

Men kan godt gå ut og spise sammen med folk altså, ikke noe problem! Men mange ganger føler man tomhet sammen med andre mennesker…På jobben liker jeg best å spise helt alene og så storme ut i sola! Når jeg har fri, liker jeg å være alene på tur! Skal jeg ut og ta meg en øl så gjør jeg det alene, men ser jeg kjente så slår jeg av en prat! Mange kommer bort til meg også og prater og prater! Her i forrige uka da jeg var i Drammen så kom jeg i snakk med en dame fra Harstad på Drammen stasjon…Så endte med at vi satt sammen på toget og pratet hele veien til Oslo S…Hadde jeg reist sammen med andre så hadde jeg jo mistet denne flotte opplevelsen! Slik tenker jeg…Men jeg liker å godt henge med ungene, være på tur og spise sammen med dem! Vi har det utrolig artig sammen <3 jeg er heldig! Og vi har mange felles kjente! 

 

 

Tror ensomhet er noe som sitter inne i deg selv, ikke om man har mange rundt seg eller ikke…Noen har mange nære venner, men føler seg ofte ensom…

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg liker godt å ha alenetid, og bestemme selv hva man skal gjøre. Trives ikke så godt med mange mennesker rundt meg, og hele tiden finne på noe å snakke om. Går greit med noen få og mann/barn.

    2. Alenetid er noe mange har behov for. Jeg nyter alenetiden. Tror kanskje en setter mer og mer pris på eget selskap med alderen. Det er jo alltid en eller annen som vil være med på ting om en har behov for selskap.

      1. Enig, akkurat sånn tenker jeg også..Man blir eldre og har et annet behov på
        en måte. Og vil man møte folk så er det bare å ta litt grep..
        Og kontakte noen eller gå ut den døra for å ta en kaffe eller noe 🙂
        Fin kveld videre! 🥰

    3. Jeg er sosial, men trenger også mye alenetid. Koser meg når jeg kan være for meg selv og gjøre akkurat det jeg selv vil. Ensomhet har jeg kjent på til tross for at jeg hadde mange rundt meg. Ensomhet er definitivt noe som sitter inni en ja…

    4. Å trives i sitt eget selskap er en nyttig egenskap som erfaringsmessig er veldig god å ha🙂Ensomhet kan dukke opp både i eget og andres selskap🙂Lag deg ei fin helg!

      1. Tusen takk, tror det er viktig altså! Å trives med seg. selv, og vil man
        møte folk så er det jo ikke noe problem..Alltid folk å prate med både her og der..
        Fin kveld videre. 🙂

    5. Helt klart…å være aleina og å være ensom er to vidt forskjellige ting. Som oftest trives jeg med aleneheta, uten at jeg føler meg særlig ensom. Men skal innrømme at om jeg går i fella og begynner å tenke på livet mitt – hvordan det har vært, er og mest sannsynlig kommer til å bli..jo..da føler jeg meg ensom.
      Så morsomt at det var ei Harstad-dame du kom i snakk med da 😊
      Håper du får en riktig fin fredagskveld 🥰

      1. Gøy å prate med denne dama altså, hun snakket en del om været…også!
        Det var dårlig vår og lang vinter…det visste jeg jo! Hehe…
        Slutt å tenk, bare lev livet og nyt! Plutselig dukker det opp noe hyggelig rundt neste sving tenker jeg1
        God klem fra meg.

    6. Ensom og alene er ikke det samme, nei! Jeg koser meg veldig i eget selskap, foretrekker det…. men har jo ungane og noen gode venner- og jeg treffer mange når jeg er ute med bobilen….! Jeg er alene, men ikke ensom 😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg