Akerselva er fargerik

 

I går gikk jeg til byen og tok toget til Oslo. Kjempelenge siden jeg har vært i Oslo, ikke siden før jul..Korona ga meg litt nedtur og jeg orket ikke farte rundt med munnbind. Det er lissom ikke byliv for meg.. Jeg er jo godt kjent i Oslo og gikk opp Akerselva – litt på hver side av elva og helt opp til Sagene og der kjøpte jeg meg kaffe og is og rusla nedover igjen..Innom mathallen på Vulkan for å ta en matbit. Det skal jeg lage eget innlegg om, og også fra mathallen på Barcode.

 

Lagde bare et bildeinnlegg i går kveld, men skal skrive litt fyldigere, mer her er det innlegget fra i går: Mathallen på Barcode Før det så spiste jeg/vi mathallen på Vulkan..litt lunsj! Jeg var jo i Oslo hele dagen og kosa meg veldig..Tur innom Grunerløkka også og tittet etter kjente, men så ingen! Men jeg tok ikke kontakt for jeg skulle møte eldste sønn min etterhvert, yngste sønn jobbet og hadde ikke mulighet til å ta en matbit med oss andre. Bildet øverst – her er det marked med salg av kaffe, vafler og hjemmelagede ting og – litt sånn kunst (blant annet bilder)..

 

 

Fargerik studentbolig. Folk nyter vårværet – og ja det er jo helt fantastisk om dagen. 

 

 

Sånt er byliv for meg!

 

 

Fra markedet.

 

 

Det buldra ganske bra i elva i går ja.

 

 

På vei inn til markedet..Jeg kjøpte ikke noe bare tittet litt og tusla videre.

Jeg tok flere bilder, men deler opp litt så ikke det blir bare virvar og rot og det kommer to innlegg fra to forskjellige mathaller etterhvert…

 

Er du ikke kjent så er det det bare å gå bak ved SAS hotellet som ligger ved bussholdeplassen og gå mot elva og følge elva oppover. Dette er en flott tur og det spisesteder og kafeer underveis. Bare å ta på gode sko og nyte turen..Da jeg kom hjem i går hadde jeg gått 34 000 skritt..Ikke dårlig det og masse kos ble det – så søndagen får være den nye lørdagen. Lørdag orket jeg ikke dra til Oslo, for med skirenn og alt som hører med så er det masse folk!

 

Søndagen er en veldig fin dag å reise til Oslo, noen spisesteder er stengt da, men du finner masse andre steder å ta en matbit..

 

Vi som elsker O S L O

22 kommentarer

Siste innlegg