8. mai – frihet

 

Gratulerer med dagen! 

 

Frihet! Vi har alle fått kjenne på hvordan det er å miste friheten i disse dager! Selv om 8. mai ikke handler om korona! Men for hver dag som har gått siden mars i 2020 har jeg hatt følelsen å miste meg selv litt! Det har gjort noe med meg og min måte å omgås andre mennesker på. Tankene mine er annerledes. Tankene min har ikke forandret seg fra en dag til en annen men alle disse dagen har forandret meg. Jeg tar ikke livet som en selvfølge lenger! ❤️

 

 

I dag måtte jeg til byen for å minnes dem som ga sitt liv..

 

 

Flagg er det sterkeste symbolet jeg vet om!

 

 

Min måte å feire dagen på var og ta ferja over til Gamlebyen. Det var frimarked. Men er ikke som før. Det er færre mennesker ute..Husker for noen år siden så kokte det i Gamlebyen på lørdager. Det er kanskje en tid for alt…

 

 

 

Jeg feiret dagen med Stjerneskudd på en dansk restaurant! Skal skrive litt om dette besøket i et annet innlegg også! 

 

Gratulerer med dagen! 🇳🇴

6 kommentarer
    1. Gratulerer så mye med frigjøringsdagen! Dette er en dag som må markeres, for det er mange helter som aldri må bli glemt for deres arbeid som de gjorde.

      Kjempefine bilder du har tatt 😊

      Ønsker deg en kjempefin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Gratulerer med denne viktige dagen <3 Enig – jeg er ikke som før – det plager meg egentlig litt….! Mer paranoid – tør ikke like mye, liker ikke like mye……….. vanskelig! Fine bilder og du koser deg masse <3 klem

      1. Gratulerer med dagen..Jeg har blitt annerledes…
        Jeg har blitt…Det er jo korona så det kan jeg ta i morgen…Sånn går det..
        Ting stopper opp og jeg har ikke den samme gnisten som før! Ikke bra.. Stor klem..
        Tusen takk…

    3. 8. mai er en viktig dag. Og her har flagget vaiet i vinden.
      Markedet i Gamlebyen har jeg vært på flere ganger.
      Skikkelig trivelig og tusle rundt der.

      1. God morgen søndag. Markedet er koselig. Jeg finner sjelden noe altså, jo det jeg ønsker meg finner jeg, men det er hardt priset. Var bedre priser før. I går fant jeg noen gamle trekasser. De kunne jeg tenkt meg. Men jeg skulle videre og hadde ikke bil. Mye flott håndarbeid er og hadde jeg ikke strikket selv, så hadde det vært fine gaver å gi bort. Men som sagt det er blitt dyrt der. Husker mamma kjøpte så mye fint der tidligere. Og det var billig..
        8. mai er viktig dag! Sterkt å se flagg for friheten..Mamma forteller mye om krigen. Det er jo det hun husker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg