5 ting på en søndag / 3. oktober

 

God søndag i oktober! Det er regn og høstferien starter her i Fredrikstad! Været er ikke akkurat på vår side denne ferien! 

 

Det har kommet like mye regn på et par dager som en vanlig måned i oktober ellers. Så jeg tenker jeg skal IKKE ut og kjøre i dag. For det er ekkelt når det er så mye vann i veien. Så får finne på noe annet tenker jeg! For vi regner bort…

 

1. Nett – Økonomi. Tenker at jeg går inn i nettbanken og leser meg opp litt her og der og ser litt på september! Hva brukte jeg penger på og hva kunne jeg gjort annerledes. Rett og slett lese tall, inntekter og utgifter. Bruke litt tid på det for tid har jeg på en søndag! Sjekke litt på fonda mine og lese litt om andre fond. Dette er kanskje litt sært, men det er noe jeg liker å gjøre! Jeg blir ikke rik av å lese VG, blogg eller Dagbladet. Men jeg kan kanskje tjene noen kroner ved å bruke litt ekstra tid inne på nettbanken. Kutte ut en utgift blir jo en inntekt – ikke sant? 

 

2. Strikk/Garn. Jobbe litt med ideer til julegaver! Se i garnlageret og titte litt i bøker jeg har liggende! Jeg synes alltid det er kjekt å lage litt småtteri som man gir bort til jul! Faktisk koseligere med noe hjemmelaget enn å bare stikke på Rituals og kjøpe en serie eller en flaske med vin eller en eske konfekt! Blir noe mer ut av en gave når man kombinerer det kjøpte med noe hjemmelaget! 

 

3. Rydde. Det er noe man aldri kommer ajour med. Alltid alltid noe man kan gi bort, selge eller noe går rett og slett i søpla. Klær er noe man har for mye av egentlig. Skal man vite 100 % hva man har så bør man ha stålkontroll og det har ikke jeg der. Men jeg trenger mer bruksklær som dekker i disse regnfulle tidene. Så det må jeg kjøpe inn. Kontorklær har jeg sikkert nok til jeg går av med pensjon. Bruker ikke så mye bluser og slikt her hjemme i dørene. Skifter så fort jeg er hjemme fra jobben! Så blir liten slitasje på dette! 

 

4. Lese. Jeg tenker jeg blir sittende og lese litt i noen aviser. Jeg kjøpte både VG og Finansavisen på fredag og her har jeg igjen mange artikler å lese. Det er slikt jeg koser meg med på formiddagen med en kaffekopp eller to! 

 

5. Tur. Ut på tur blir det alltid. Det regner og regner, men man kan ikke la det styre dagens tur! Det er jo deilig med frisk luft for å klarne hodet og kropp! For kaldt er det jo ikke, temperaturen er fin. Men som sagt det blir her på Kråkerøy, kjøre bil med alt dette vannet overalt gidder jeg ikke utsette meg for! For det er rett og slett vann i bøtter og spann nå! Her på toppen av Kråkerøy som jeg bor er det trygt. Vann renner nedover ….

 

Da håper jeg du får en fin søndag i regn eller ikke! Nå har jeg tenkt litt gjennom hva jeg skal gjøre! Men ser an utover også 🙂 Jeg har fortsatt 18 filmer igjen av den gavepakka fra Telenor!  Ble sittende i går kveld også og tittet på en film. Det er koselig det når man først får roen over seg! 

 

 

 

5 ting på en søndag! 

16 kommentarer
    1. Ja, du har en fin plan for dagen. Ut skal jeg, en det blir å gå. Kjøre vil ikke jeg heller. Lese kan jeg gjøre og hekle litt. Jeg har alle 20 filmene igjen. Men det er jo et luksusproblem med for mange filmer. Kos deg på søndagen. Klemsiklem:)

      1. Forferdelig vær, kjøre i dag gjør ikke jeg. For vannplaning er skrekkelig!
        Vi får pusle med ting inne og gå litt ut når det ikke regner såååå mye! 🙂 klemmer.

    2. Høres ut som om du har lagt opp en fin plan for søndagen. Det er veldig mye vann enkelte steder, og oversvømmelser så noen biltur er ikke å foretrekke i dag. Selv så holder jeg meg inne å leser meg opp på blogginnlegg og hekler litt. Ha en fin søndag 🥰

      1. Vedlig god plan og jeg har igjen å rydde litt i klær. Nei, i dag kjører ikke jeg noe sted.
        Vannplaning er skrekkelig, opplevde det forrige gang det regnet. Helt grusomt, var som å kjøre på ekstrem glatt vei.

    3. Da hadde du planene for søndagen klare.
      Deilig.
      Her på hytta er det gråvær idag etter en uke med flott høstvær. Men faktisk 18 grader der ute.
      Her er det avslapning med fyr på peisen og strikketøy.
      Ha en fin søndag videre.

      1. Tusen takk. Planene var klare og det var fint – hvis ikke hadde det bare blitt en sløv søndag og det takler jeg dårlig.
        Høres ut som en koselig helg/uke. Masse fint vær. Det er bra for dere. Tenker på deg og God klem fra meg.

      1. Tusen takk, Må finne på noe. For jaggu er det kjedelig med slike dager etter hverandre med regn og regn…
        Men men trenger vel å finne roen inne også. Får øve på! Klem…

      1. Noe må man finne på – tusen takk! Hadde bestemt for å la bilen stå her i dag.
        I morgen må jeg kjøre mamma til og fra dagsenteret..Så da blir man litt mer fullbooket!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg