17. mai utendørs i regnet

 

Det ER 17. mai i dag, men jeg går mine turer hver eneste dag! Alle dager året rundt. Det har ikke noe med korona å gjøre! Jeg er bare skrudd sammen slik! Men mye regn og tungt vær i dag! Så blir litt tung i hodet og litt trøtt…Jeg er jo vant til å være ute mange timer hver dag! Ikke sånn som i dag, gå tur og så være inne! Jeg er ikke der! Men litt guffent til å sitte ute med kaffekoppen altså! Øverste bildet er en avblomstret løvetann! Likte motivet jeg, litt eldre – men allikevel oppegående! Og særs vakker…! Bare litt grå i barten…

 

 

Her blir det epler i hagen min!

 

 

 

 

 

 

 

 

Rosa Rododendron gror så fint i hagen. Et hav av blomster! Utrolig vakre – både fargen og blomstene.

 

 

Spireahekken til naboen!

 

 

 

 

Grana er fin i år – kongleår i år tror jeg! 

 

 

Lagde meg en deilig ovnsrett…mat nå man jo ha! To turer i regnet blir man sulten av altså! Får se hva jeg gjør etterpå…dagen er ung – 17. mai er det helt til midnatt 🇳🇴 Kjenner jeg meg rett så må jeg sikkert ut snart igjen!

 

Savner å være i byen – se barnetog og høre korps! To rare annerledes 17. mai på rad. Håper ikke dette blir den nye normalen. Jeg liker å se masse folk, det er greia med 17. mai. Laaange køer, styr, dokø, lete etter parkeringsplass, vente på et ledig bord..Ballonger, støy, russ. Ja, alt dette savner jeg…! Alle disse menneskene det er 17. mai for meg 🇳🇴 og pølser, brus og is – masse is…

 

Fortsatt fin feiring…

20 kommentarer
    1. Jeg er med deg på dette! Synes det er rart, men nå savner jeg faktisk kjaset og maset med 17. mai. Kommer vi tilbake til «normal» så skal jeg aldri mer ta denne dagen for gitt. Kose deg 🌹

      1. Takk,
        17. mai er masse folk og styr og rør! Tatt det for gitt jeg også!
        Gleder meg til normalen altså…føler at livet bare forsvinner på denne måten.
        To 17. mai borte vekk! Uten folkehavet!
        Kos deg med kvelden.

    2. Så fine våte bilder…. jammen har det vært mye regn idag! Jeg starta dagen med en lang tur – så har vi hatt på bunader og forfulgt et korps, hihi…. vi har spist is og vi har kosa oss… mens det hele tida regnte….! Kjedelig med det været, men det får vi jo ikke gjort noe med! God klem til deg <3

      1. Tusen takk,
        Litt kjedelig med det været. Jeg skulle jo på tur i skauen, men gadd ikke det i øs pøs altså.
        Ha med sekk og mat – det bare sildra ned…
        Nå er det lyst og fint ute. Skal gå meg en tur etterpå! 🙂 klem..
        Bra dere fikk kosa dere litt ute blant folk og 17. mai..

    3. Du har jo koset deg likevel. Du er så flink med å gå tur. Jeg har brukt innesykkel i dag til trim:)
      Vi har hatt sol I dag så vi grillet:)

      1. Tusen takk, ut må jeg jo…men det har regnet bra i dag! Nå er det ganske fint ute. Skal gå meg en tur til 🙂
        Bra det ble grilling da!

    4. Regnet har sin gode misjon i våren. Men det føltes neppe sånn for dere. Det synes mest i Hagen din. 🤗 Gode tanker. 🤗

      1. Hagen koser seg veldig…Det gror så det knaker der ute. Utrolig grønt og fint!
        Men jeg hadde lissom planlagt skogstur, det gadd jeg ikke i øs pøs altså…
        Ble jo turer da, men ikke med sekk!
        Tusen takk og klem nordover! 🙂

    5. Vi har hatt en koselig dag. Og i ettermiddag kom deler av familien her.
      Mannen sa akkurat at han savnet Wienerpølse. 😅😂

    6. koslige bilder ,epletre i knopp ser ut som små perler ,her er det ikke epleblomstring ennå ,nå er det plomme :=) jeg har et bittelite sånn spireabusk i potte ,plukk noen friske tupper og sett dem i i en potte i beddet ditt ,pass på å vanne ,neste år har det laget seg røtter og en ny busk vil begynne å vokse i din hage ,mine (har laget flere og av 2 sorter) skal få bo i pottene i beddet til neste år ,da tenker eg jeg kan plante dem rett i jorden der dei skal få vokse :=)

      1. God morgen! Tusen takk. Jeg har spirea selv også. Det var lurt og takk for tipset.
        Det skal jeg prøve å lage meg. Moro å lage egne busker!
        Og spirea er så vakker. Jeg har 3 stykk, men kan sikkert finne plass til noen til!
        Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg