Fredag i november

Hei,

Snart er det desember. Det nærmer seg. Desember er en fin måned. Pynte litt og bake litt. Koselig. Ute er det regn, men her inne er det lys og varme. Deilig å slappe av. Vært mye mas på kveldene denne uka. Ikke mas da, men hygge. Men jeg koser meg mest hjemme jeg :-)!stillhet og ro….

I høst var jeg på på loppis. Kjøpte 3 bøker. 1 asjett med et stempel, det drar jeg med meg. Og adventstake og en engel. Alt dette kostet en femtilapp. Jeg pyntet staken med en lyslenke jeg kjøpte i en billigbutikk ( kr 14.-) 5 kongler og furukvister fra hagen. Og rekved. En planke jeg fant ved havet. 

Jeg likte stemningen. Lun….

Jeg pynter litt sånn sakte og rolig. Drar ikke frem alt den 1. desember. Men litt er koselig. Ikke mye…så blir det litt mer utover i desember. Og den siste helgen før julaften, da pynter jeg etter at jeg har vasket og ryddet. Hjemme hos mamma og pappa pyntet vi alltid lille julaften. Så jeg stresser ikke med det akkurat. Men levende lys er koselig.

Ønsker deg en flott kveld i heimen, kanskje skal du på julebord? Tida for det nå….

20 kommentarer
    1. koselig adventstake :=) vi pyntet også lillejulaften,så her er det også hoved dagen for pynting,at alt skal frem 1 desember eller i midten av november er nytt og ikke jul i mine øyner,lys derimot kan vi ikke få nok av i mørketiden,og engler,skal ta frem dem jeg da,nissefar får vente noen uker til

    2. Tusen takk, det med pynting har kommet tidligere…Jeg er ikke der. Jeg kan ikke stå opp til nisser i november eller tidlig i desember. Får ikke puste jeg da. Det skal jo vaskes også. Flytta på alla tinga lissom. Passer ikke hos meg. Jeg skal henge opp ei stjerne i vinduet på kjøkkenet. Da blir naboen glad. Synes det er så kost når den stjerna kommer opp. Ha en fin kveld. fruensvilje.blogg .no:

    3. Tusen takk, den ble riktig så fin. Og engelen jeg kjøpte på,loppis da..nydelig….mye å finne. Ha en super kveld. Fin tid nå ja….Helene:

    4. Koselig..ja jeg pynter først bittelille juleaften..men hender det blir før, om det passer seg sånn..ikke så stivbent at jeg ikke kan før…men advenstaker kommer opp i dag…mykje lys, og mykje varme….

    5. Koselig med litt pynt, men ikke huset fullt av nisser hele desember, nei det klarer jeg. Adventstaker må opp. Det er advent og ikke jul 🙂 Toini:

    6. Jeg er ikke så glad i jula egentlig for det er for mye overforbruk og så begynner den litt for tidlig synes jeg da. Eli brukte sogså småpynte litt og så kom juletreet inn lille juleaften sammen med det andre. Først da hadde vi jul.

    7. Ja, enig. Må småpynte litt. For det er advent. Jula kommer senere. Jeg liker å gå på litt konserter og bake litt og sånn. Det kjøpegreiene er ikke meg….Atle Lundhaug:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg