Rosabloggeren er død….

God formiddag,

Jeg er litt engasjert i dag. Men ikke om rosablogging. Men om hva en hjemmesypleier bør gjøre og kan gjøre. Har kjørt litt debatt på facebook. For å gjøre historien kort. Handler det om min mors overfylte postkasse. Hvem skal ta inn posten egentlig? Jeg trodde det var en selvfølge at hjemmesykeplerer gjør det i samme sving som dem kommer med piller. Er hos min mor 4 ganger hver dag….Men det skjer ikke……

Så jeg har fått litt tips og tar litt grep til uka.

Nå er det helg, og rengjøringa gikk unna som vanlig….Kaffepause nå. Og jeg elsker rosa 🙂 ikke i stua, men på kjøkkenet. Og på klær også. Har kjøpt meg en rosa kåpe til vinteren. Jeg bruker den nå og elsker den…farger må til i en grå hverdag…!

Så får dere nyte dagen og kose dere 🙂 

20 kommentarer
    1. Trodde kaffetrakteren hadde tatt kvelden jeg…hihih…Skal ikke være lett med gamle foreldre…men håper du finner en løsning…ha en god lørdag!

    2. Vet du det trodde jeg de kunne gjøre på vei inn, siden hun trenger hjemmebesøk flere ganger om dagen så trodde jeg det lå litt i kortene at post gikk under den hjelpen. Håper å få vite hva som skjer videre med det, kjekt å vite i tilfelle en får oppleve det en gang sjøl. Håper du har en fin og passe rosa dag så langt 😉

    3. Leste det på Fb ja..syns di kunne gjort den lille jobben..men kanskje di ikke har lov , kan bli mistenkt for å ha tatt eller rota bort noe for eksempel…håper dere får til en ordning 🙂 Koselig og rosa hos deg.. Lørdagsklem <3

    4. Hva en hjemmesykepleier gjør og ikke gjør er helt 110% styrt av hvilket hjelpetiltak din mor har. Iallefall er det slik her. Og gjør noen for mye, så kjefter både de andre og sjefen, for da blir det merarbeid på alle. Noe ingen er interessert i. For slikt er det ikke tid til. Så sånn er det med den saken. Det er en forferdelig tidsplan en har å holde seg til. Det er helt på tryne. Men alt har med bemanning og penger å gjøre. Der en kikker innom til noen kan det være det er avsatt 5 minutter … og det er ikke beregnet kjøretid til neste en skal innom. Det er en skam, rett og slett.

    5. Vi fikk også beskjed om at det KUN var piller de delte ut. Ikke lage mat, ingenting. Vi fikk til en avtale om å putte noe FORT i en mikro, for å sette til henne, da hun ikke klarte å ordne det selv pga var nærmest sengeliggende. Jammen glad det ble sykehjemmet til slutt … Får hvertfall mat 🙂 Og nå har vi fått henne ut av rommet også, for første gang 🙂

    6. Ja, jeg var med i debatten på Facebook. Synes det er så leit at det er så begrenset hva de kan gjøre, og hva som er arbeidsinstruksen deres. Min svigerinne jobbet mange mange år i hjemmesykepleien, så jeg har bittelitt innsikt i den typen jobb. Og som Marit skriver over her, så har de et stramt arbeidsprogram. Det er jammen ikke mye de har tid til.
      Da min mamma bodde hjemme og hadde hjemmesykepleien på besøk 3 ganger om dagen, var jeg der noen ganger når de kom innom. Og det de gjorde var jo bare å se til at hun tok medisinen sin, og så dro de igjen til neste på lista. Litt småprat tok de seg jo tid til, men hvor mye får man sagt på så kort tid? Det var ikke noen lett periode det der, og vi var glade da hun ble så dårlig at hun fikk hasteplass på sykehjem. Ikke at vi var glad for at hun ble dårlig, men fordi hun kom en plass hvor det alltid var noen til å se etter henne.
      Jeg håper det ordner seg for din mamma, og håper du gjør en forespørsel om de kan ta inn posten for henne? Det tar ikke mange sekundene.
      Ha en kjempefin lørdagskveld, og kos deg med rosa <3 Jeg er også glad i rosa <3

    7. Tusen takk, fikk noen tips. Blant annet ….nei til reklame lapp. Hjelper jo litt. Så bestilte på nettet i stad. Er noe hele tida…mye å følge opp synes jeg. Ha en fin kveld og klemmer til deg 🙂 Toini:

    8. Tusen takk, ikke lett det med kjemi mellom barna og kommunen. Vedtekter, hva kan gjøres og ikke gjøres. Synes ting er håpløst noen ganger. Ja, skal skrive om det når det har gått en stund. Jernbanefrua..:

    9. Tusen takk, kanskje det er slik du skriver. Ikke tenkt på. De har jo egne nøkler alle sammen. Blir ting borte kan det jo bli borte etter at de kom i hus også. Får forske på dette til uka, irriterte meg vekdig. Mamma liker jo avisa og bladene sine. Løser kryssord. Det liker hun. Det greier hun fortsatt. annebe:

    10. Vanskelig sak. Det er presset med midler og tid det vet vi alle. Da får man rett pg slett øke budsjettet og minke på noe annet tenker jeg. Kommuneøkonomi er vanskelig. Men ble irritert. Marit:

    11. Triste greier, gamle og syke må jo ha mat. Hele tiden er det kamper å kjempe for pårørende…ting går ikke på skinner….klemmer til deg.frodith:

    12. Tusen takk 🙂
      Virkelig ikke lett. De har knapp med tid. Det vet jeg. Så det er systemet. Blir irriitert. Mamma trenger avisa hver dag. Det hjelper henne med å vite hvilken dag det er blant annet. Løser også kryssord. Ukeblader får hun også. Koser seg med kryssord der også. Blir så lei meg når jeg ser dette. Men noen tenker med hodet. Men det er få av dem. Mange forskjellige vakter og mange ukjente. Kjekke penger å ta med seg tenker jeg. Være effektive og ta masse ekstravakter, men glemmer hjertet sitt hjemme. De bør også få med seg at hun er såpass dement at hun ikke husker å hente post og avis. Mye å ta tak kjenner jeg…
      Rosa er vakker farge 🙂 passer til mye grått og svart nå på vinteren. Blir fint. Stor klem herfra Kråkerøy. Eva:

    13. håper det ordner seg med posten til din mor,men dere kan jo stoppe all reklame og uadresert post,da blir det ikke så mye igjen i postkassen,kanskje hun ikke trenger aviser og faste ukeblader heller ,rekninger kan få fast trekk i banken ,men er enige i att hjemmesykepleien godt kunne tatt med posten inn om hun alikavel paserer postkassen

    14. Enig, vi må gjøre en del grep på det. Fått mange tips både her og på facebook. Hun har pleid å hente posten, men nå husker hun ikke på det.Da blir det fort et problem og full kasse etter 2 dager. Sånn kan vi ikke ha det….God natt, leggetid her nå 🙂 fruensvilje.blogg .no:

    15. Nei, ikke lett. Hele tiden problemer med ting og tang når det gjelder eldre mennesker og kommunikasjon med kommunen. Farger må til og tusen takk 🙂 NorskeTankeriDanmark:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg