God formiddag!

Hei dere 🙂 Det er lørdag. Det betyr rengjøring her hjemme. Gjør alltid det på lørdager. Vasker lissom arbeidsuka vekk. For det er oppturer og nedturer med det å jobbe. Så nå er det helg. Liker ikke farte så mye jeg da. Men turer i skog og mark elsker jeg. Skal prøve å komme meg en tur til Gøteborg før jul. Der er det koselig. Men man må ha energi. Jeg greier det vanlige, men litt utenom trenger jeg litt spark bak. Jeg liker sånn turer til syden da. Det er jo bare avslapning. Men det blir ikke før neste år. Alt koster penger og jeg må spare…… 

Jeg sparer til ferie hver måned

Jeg sparer til hytte hver måned

Jeg sparer aksjer hver måned

Dette året har jeg også spart til julegaver. Spart kr. 280 hver uke som jeg setter på egen konto. Slik at det blir kr. 14560 å overføre tilbake til driftskonto når det har gått 52 uker. Ikke at jeg må bruke opp alt, men er det penger igjen så setter jeg de på konto for ferie. Resten av lønna går til regninger og mat og kos og klær. Jeg er ganske så strukturert..

Vi lever her og nå, men man bør alltid ha litt buffer! 

Jeg elsker dagen i dag! Men jeg må også tenke lenger enn nesa rekker 🙂

Kaffepause og klutestrikk nå….Koser du deg i dag?

32 kommentarer
    1. Ja, jeg koser meg i dag. Nyter sol og kuldegrader. Til og med gått en liten tur 🙂 Nå blir det makrellsuppe og innekos 😉 Vi har også struktur på økonomien. Mannen min ordner det med budsjett og div kontoer. Veldig greit. 🙂 God lørdag! <3

    2. Buffer er bra å ha ja :-)) Bare å vite at en har når noe skjer er en uvurderlig følelse :-)) Her vaskes det hver dag hele uka, makter ikke alt på fredager som var vaskedagen min før 🙂 Tar stua på fredagene så det er kos i heimen til helga. He he. Håper du får og har en veldig fin dag så langt :-))

    3. Så koselig bilde av dagens kaffe og strikk 🙂 Smart å legge av litt penger til ulike ting..vi har heldigvis en god buffer på konto 🙂 Hyggelig med di vanlige småturene..men gøy med en liten variasjon også, selv om det er mer slitsomt 🙂 Lørdagsklem <3

    4. Kjekt det, jeg vasker en gang i uka får holde synes jeg. Da går det unna, hehe….rydder litt hele uka gjennom og du får kose deg med dagen da…Jernbanefrua..:

    5. Tusen takk, ja viktig med kontroll….for det er fort gjort å kjøpe ting man egentlig ikke trenger…bedre å spare. Liker det jeg. Da kan man få noe ordentlig også. Noe man ønsker seg. Ha en fin lørdag, håper alt er bra med deg, klemmer….annebe:

    6. Veldig kjekt med buffer, for stort sett når en tenker at hmmm nå begynner det å bli litt penger i bufferen… ja så skjer det noe som gjør at den slett ikke blir så stor lenger. Tenk hvor fattig en hadde vært da om en ikke hadde hatt denne bufferen!

    7. en buffer er godt å ha ja ,så spare er en ting vi alle bør lære oss :=) jeg er jo uføretrygda og får ikke feriepenger,men vanlig trygd hele tiden ,så jeg tenker økonomi jeg også .
      Herlig klut du strikker,og herlig glad kopp du har ,farger til å bli glad av :=)

    8. Det er viktig å legge til side litt..noen måneder mer og andre måneder blir det litt mindre…men viktig med rutine og sparing. Ha en flott kveld. Lillian:

    9. Tusen takk, viktig med sparing og kontroll og styring av økonomi.vi trenger ikke handle alt vi ser. Være litt bevist. Skikkelig gule fine farger dette. Litt spent på det garnet. Kjøpte på hobbii, nå ercdet salg på det å ser jeg. Utrolig mange fine farger. Koppen er Mummikopp. Sparer. Har vel 15 stk nå. Veldig fine til te egentlig. fruensvilje.blogg .no:

    10. Vi fikk vasket litt i dag vi også. Men jøss, jeg burde bli like flink som deg til å spare da.. Ligger ikke for meg tror jeg. Og ikke genfeil heller, for faren min er jo superøkonom nr 1 😀

    11. Hehe, takk….koker suppe på,en spiker om jeg vil jeg. Og den varer i 3 dager….bare må være litt strukturert og ha kontroll….ha en fin kveld. NorskeTankeriDanmark:

    12. Hei, det heter Rainbow Cotton 8/4 på Hobbiii…skal bestille meg mer jeg. Det er fint både til å strikke med og hekle med. Synes man det er tynt, er det jo bare å bruke dobbelt garn. Jeg liker ikke tykke oppvaskkluter. Det kan også lages kluter til badet vet du. Og de er best tynne. fruensvilje.blogg .no:

    13. Tror det ja, er jo ferdig med 1 blå,i dette garnet. Har vasket den på 60’grader, ser super ut. Viser den i morgen.fruensvilje.blogg .no:

    14. Tusen takk, må prøve. Det handler jo ikke hvor mye du tjener. Men hvor mye du bruker. For det er ikke noe problem å bruke penger…hehe…fristelsene er mange. Men når man setter til side så fort man har lønning så er det lettere. Ha en fin dah. Helene Cecilia:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg