Jeg rakk det…..

God morgen…

Ser ut som en flott dag. Sola er våken og varmen er der. Fønvinden….

Blomstene blomstrer for 2. eller 3. gang i sommer., Har ikke plukket mange sommerblomster i år. Var jo varmt. Jeg bare badet…Har tenkt hver tur nå de siste dagene, jeg må plukke blomster før vinteren kommer. Og jeg gjorde det i går. Det som er så vakkert med markblomster er at de er så forskjellige. Så ulike. Det gjør dem vakre. 

Leser litt i boka mi igjen. Tidløs visdom. 

“Let etter noe vakkert,

og du vil finne det.

Det er ikke langt unna – 

det vil aldri være langt unna.”

Jeg tenker det er så mye vakkert der ute i naturen. Så mye forskjellig. Det er jo ulikene som skaper skjønnheten. Mangfoldet. Vi må se og nyte…..Derfor plukket jeg inn blomster også. For da kan jeg nyte naturen her inne også. Ha noe vakkert å feste blikket på. Mennesker elsker skjønnhet. Det vakre. Farger. Kontraster. Det er øyet som ser hva hver og en synes er vakkert….Vi elsker å se vakre mennesker. Man lyver hvis man sier noe annet. Men vi elsker også snille mennesker. De som har en vakker sjel. 

Vel….Ble litt tankespill rundt disse blomstene…Men en ting er sikkert. Du får ikke plukket disse blomstene når kulda kommer…Her og nå lever vi. Det er viktig å tenke på…! 

16 kommentarer
    1. Det er jo fint å hente inn litt av sommerens pryd, når naturen har bestemt seg for å kle seg om til vinter 😀 Men der sør klorer jo varmen seg fast til de grader 😀 Du skal se du får tatt julebadet i fjorden uttafor 😀

    2. Det var en nydelig liten bukett :)) Enig det finnes skjønnhet i det meste bare man ser med litt åpne øyne 🙂 Hadde du bada nå..? Har tenkt å prøve å få til en dukkert til vi også..men kommer jo ann på været 🙂 Klem til fine deg <3

    3. Tusen takk, her er det sommer og ganske varmt…fønvind og veldig varmt i le for vind. Der satt du meg på en ide…..julebade ja ….høres gøy ut. dedicat:

    4. Tusen takk, ble fin den. Vakkert er det ute og inne…må bare se med riktig briller. Ikke badet. Frodith leste bad hun, men det var jo ikke nå…håper på et bad til da. Men for mye vind i dag. Hadde med badetøy i sekken. annebe:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg