Høsten banker på

God morgen 🙂

Jeg har ikke ryddet vekk sommerklær…..

Jeg har ikke ryddet vekk møbler på terassen. For jeg tenker litt til litt til. Bare bade et par ganger til så er jeg klar for høsten. Det er helt utrolig….at jeg tenker slik. For jeg liker høsten også. Liker den deilige lufta. Den klare lufta. Lukten av jord i skogen. Mye jeg liker. Men jeg liker ikke at jeg må være mer inne. Jeg er jo utemenneske. Men sier seg selv at man tvinges inn. Man blir gående her inne mer alene. Men jeg må prøve å komme meg mer ut. På kino og på Litteraturhuset igjen. Mye som skjer i byen. Jeg kan kose meg hjemme med en bok, men jeg kan ikke lese den boka hele kvelden. Det blir kjedelig. Jeg er dessverre ikke glad i TV så har liten interesse av den skjermen. Jeg er heller ikke den typen som liker å be folk hjem her. Jeg kan møte folk ute på restaurant og slikt. Det er koselig. Og jeg har jo en kjæreste, men ting tar tid. Og to liv skal bli kjent..Og han jobber og kjører og er på farta. Men er jo forskjell på på min jobb og hans. Jeg jobber 22,5 timer i uka og han jobber 22,5 pr dag…hehe…

Meeeen jeg har turene mine. Ute og går støtt. Utrolig deilig for kroppen og hodet. 

Hva vil jeg med det innlegget…..? Joda, savn etter sommeren. Den lyse tiden, da mennesker er ute sammen. 

Farvel sommer….Jeg savner deg allerede. Blir som å savne en god gammel venn. Men vi sees igjen! Gjør vi ikke? Min nye venn høsten skal passe på meg…Men tar tid å bli kjent med deg HØST og bli fortrolig med deg. Jeg må ikke bare like deg. Jeg må ELSKE deg på alle alle måter. Selv om du er litt ulik meg. Jeg skal elske deg……….

 

16 kommentarer
    1. Ja det er sant..vi må liksom bli kjent med, og innrette oss etter høsten igjen..hvert år…Jeg er så si ferdig med å rydde ute, så alt er klart til vinteren kommer…Kos deg så god du kan..

    2. Tusen takk, ja akkurat det jeg mener. Må bli kjent med høsten og bli glad i høsten. Den er annerledes enn sommeren. Skal begynne å rydde litt ute i dag jeg 🙂 ha en fin dag. Dagen her er fin. Fri og masse kaffe her nå…deilig. Toini:

    3. Det er noe med det der, jeg heller liker ikke å gi slipp på sommeren :-/ prøvde her om dagen, har nok skjønt at det er høst. Men likevel da 😉 he he. Håper du får en riktig fin høstdag :-))

    4. Tusen takk, prøver å holde fast så lenge jeg kan. Det er noe med lyset og menneskene og energien. Jeg liker ikke gå i dvale..ha en fin dag.Jernbanefrua..:

    5. jeg har favnet høsten lenge jeg :=) det er noe med soppturene ,fjellturene og bærturene i fjellet som jeg liker så godt ,bade og nyte 30+ har jeg ikke fått i år ,så min sommer har vært av den normale sorten uten den helt store varmen .Liker du handarbeid kan du kose deg med å skape noe vakkert

    6. Tusen takk, ja strikke og hekle liker jeg. Så det holder jeg på med. Det er deilig. Men er nok kanskje det å,sykle ut og bade som er mitt store savn. Jeg liker jo så mye med høsten. Elsker luften og fargene….men inne i meg er det en lengsel….etter BAD OG SJØ fruensvilje.blogg .no:

    7. Så fint og lunt et innlegg, og ja, jeg klarte ikke å stoppe tiden;) så høsten har banket på og stormer inn… men uansett, jeg ønsker deg en fin og god tirsdag:)) og så koselig med kjæreste- det å bli kjent- følelser- skape noe… ja og sånn<3

    8. Tusen takk, koselig med en som jeg er glad i ja. Høsten banker på er greit, men stormer inn vil jeg kamskje ikke….jeg vil at den kommer veeeeeeldig forsiktig å stille i dørene….og går i et med sommeren. Men vi bor her bor så er ikke så lett….ha en fin dag….ny kaffe på meg nå. Skal snart ut i hagen 🙂 Orkidedatter:

    9. Ja, nå er høsten ubønnhørlig her enten vi vil eller ei. Jeg har ikke lagt bort sommerklærne enda, og jeg tviholder på småskoene frem til den første snøen har lagt seg på bakken. Der er jeg sta som et esel 🙂 He, he, he 🙂
      Jeg er utvilsomt et vår- og sommermenenske, men høsten synes jeg slår alt når det kommer til kjempefine farger i naturen, innekos om kveldene hvor man tenner stearinlys m.m. Liker best en solfylt høstdag med blå himmel, og hvor høstfargene maler naturen vakker 🙂
      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    10. Tusen takk, sommermenneske jeg og litt høst. Tidlig høst. Men jeg må venne meg til tidlig mørkt. Mer innetid. Lite bading. Alt det der. Men koser meg også inne. Får litt ro i sjela 🙂 ønsker deg en fin fin kveld. Toril sin hverdag med musikken:

    11. Fint innlegg 🙂 Jeg jobber også med å ELSKE de andre årstidene. Høsten går det rimelig greit med. Men vinteren sliter jeg med, selv om jeg PRØVER hvert år 🙂

    12. Ja, tusen takk…sliter med vinteren jeg å. Men skal finne noen diamanter å knekke den på ja….Høsten liker jeg og elsker den snart også….frodith:

    13. Ja, lurt å komme seg litt ut også! Så koselig å bli kjent med ny kjæreste! mange følelser og mye styr, selv for store jenter som oss! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg