Jeg har syklet

Nå er jeg i gang med å sykle igjen. Det er sånn ca. 2 år og 7 måneder siden sist.

Jeg skulle på jobb, syklet hver dag. Jeg tryna på glatta. I en bakke like ved her jeg bor. Jeg ødela med skrekkelig. Ble kjørt med sykebil, innlagt i 4 dager og hjem til tomt hus. ….Med 3 brudd i bekkenet. Jeg greite ikke sitte, ikke gå, ikke ligge, ikke stå. Det var et smertehelvete uten like…. Hvert sekund. …jeg måtte ha hjelp. Fikk besøk av hjemmesykepleier. Men måtte klare hverdagen min her hjemme etterhvert…Jeg hadde krykker, vel ikke det letteste når selve innmaten i kroppen er brukket. Det å komme på do, det å skifte truse var nesten uoverkommelig…Dusje greite jeg ikke. Hvordan skulle man komme inn i en dusj lissom. Dagene gikk og smertene avtok med tiden. Jeg ble sykmeldt i 4 måneder. Jeg måtte trene meg opp til å gå igjen. Gikk til fysioterapi i en evighet…Så det å sykle igjen satt langt inne hos meg. Nå har jeg syklet turer 3 dager på rad…..Kommet over kneika, det satt i hodet….Så ikke rart jeg er stolt av å komme meg opp på sykkel igjen. Tar det litt med ro, sakte ned bakker. Går av om jeg er redd og bruker hjelm for når jeg fikk livet i gave på nytt etter ulykken så bruker man hjelm….

14 kommentarer
    1. Så fint at du har overvunnet skrekken og begynt å sykle igjen:-) Men lurt å ikke sykle når det er glatt og hjelm må man helt klart ha:-)

    2. Ååå ja, uffatelig vondt var det, leeenge. Men et år tok det. Litt problemer hvis jeg går mye i trapper, ellers helt fin. Jernbanefrua..:

    3. Skjønner godt du fikk deg en støkk etter det..hørtes ille ut.. Så bra du har kommet deg opp på sykkelen igjen for det kan være fint å sykle litt ..kommer litt lenger av gårde enn på beina..også er det litt “luftig”om det er varmt :)) Raser ikke av gårde jeg heller..hehe…

    4. Tusen takk, virkelig stolt av meg selv…For jeg har vært redd. Og er redd enda, men tar det pent. Går bedre og bedre. Er veldig glad i å sykle….Toini:

    5. Tusen takk, er så deilig å sykle. Luftig og fint som du sier og kommer litt lenger og raskete avgårde til sjøen f.eks. Meget glad jeg har kommet ingang igjen…annebe:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg