Hørselblogg nr. XX – tema: stige

Hei lesere av hørselbloggen 🙂 

Noen uker siden sist, jeg har vært på ferie. Hvordan gikk det mon tro? Gikk ganske greit, hadde på apparater når det passet. På stranda ble det vanskelig da. Da turte jeg ikke ha med. Ville ikke kline ned med saltvann og sand. På kveldene i leiligheten gikk det fint. Da strikket vi, heklet og spilte yatzy. Jeg hadde på apparater når jeg følte for det. For det å sitte å skravle er og blir vanskelig, hvis det er masse mas og prat. Litt er ok, mye blir vanskelig og jeg blir trøtt i hodet. 

Jeg var jo hos tannlegen denne uka. 2 ganger. Kontordama var meget interessert og tittet og dro i apparatene. De var fine sa hun. Synes ikke. Tenk om du hadde vært blind sa hun. Det er jo bedre å ta på seg et par apparater og fungere her i livet….Det er jammen sant. Det gjelder å se muligheter og tenke positivt ikke sant…? 

Så derfor velger jeg en stige i dag, klatrer til topps.

Alternativet er jo spaden å grave seg ned og synes synd på seg selv 🙂 Er du flink til å bruke stigen i hverdagen?

Ønsker dere en fin fin kveld, kos dere masse. Klem Solveig.

 

14 kommentarer
    1. Det er jo leit å bli så sliten av prat. Jeg er veldig glad i å kommunisere, men man kan j også kommunisere via det skrevne ord. Ja, å være blind medfører jo at man må ha mer hjelp og at det kan være vanskelig å ta seg fram alene! 🙂 Det virker som om du prøver å se det positive likevel, og det er jo det eneste riktige å gjøre. Graver man seg ned i sjølmedlidenhet og depresjon, så får man jo et “handicap” til.

    2. Kjenner igjen det, så kan forstå noenlunde hvordan det kan ha vært 😉 likt er det jo ikke for noen. Stigen derimot er gull. Den klatrer man på – og håper st man ikke ramler ned 😉 håper kvelden din er god :-))

    3. Ja det kommer an på hvordan man ser det….hihihi..men…det er jo ikke bare å ta på apparatet så er alt som normalt! Som du sier..så er det slitsomt, og man blir sliten…..men ja..bedre en å ikke se…DET vil jeg tro…Tja..jeg er nok i stigen innimellom..men graver meg også ofte ned…hihih men klarer å bruke spaden for å spa meg opp også…Ha en god kveld!

    4. Hehe, ho trodde sikkert alt var bra da når apparatene kom på. Jeg gadd jo lissom ikke diskutere dette. Det er nok masse masse mer bekymringer og plager og slit….men men stigen er i bruk da. Bra du benytter spaden riktig. Jeg er nok en ganske positiv person så klatrer mye jeg da 🙂 ha en fin kveld til deg….i morgen er det meldt flott vær. Bare til å nyte. Klemmer…..Toini:

    5. Det er sant, da blir det 2 handicap. Ikke bra. Jeg liker å prate med mennesker jeg. Men ikke sånn veldig skravle mase. Snakke rolig og ikke bare om tull og fjas og det må være litt interesse for andre når man prater. Liker å skrive jeg også da. Går lettere enn å ringe..ha en fin kveld. karidansen:

    6. Min far hadde også høreapparat og han hadde en liten fjernkontroll i lommen som han justerte med for å slippe bakgrunnstøy. Han var veldig fornøyd med dem, men dessverre så døde han for knapt 2 mnd siden.

    7. Kondolerer, ja, jeg har app på telefonen. Som jeg kan justere med. Men er ikke optimalt gett. Så må ha pauser og stillhet. Ikke lett når man er på tur med andre 🙂 atlelundhaug.no:

    8. En fin måte å se det på Solliv 🙂
      Å klatre til tops – klatre oppover – istedet for nedover og grave seg ned. Som hun sier; man er ikke blind.
      Men det er jo noe med det uansett, når man må bruke høreapparat, og man blir sliten av støyen rundt.
      Ønsker deg en god lørdag 🙂
      klem

    9. Tusen takk, ja den stigen er fon å bruke. Komme seg opp…
      Tannlegedama ga meg faktisk litt energinder jeg dumpet deni stolen. Ønsker deg en super morgen. Etdiktomdagen:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg