2 meget slitsomme dager

Det begynte i går. Skulle kjøre mamma til tannlegen. Hun fikk vært der og måtte trekke hele tanna. Men jeg fikk fulgt opp. Men blir litt styr og ta med en dement mor. Kjørte hjem, bilen gikk greit. Skulle senere ut og spise med 2 venninner. Da jeg startet bilen  var det masse lamper som lyste. Dette går ikke tenkte jeg. Dura i full fart nedover for å rekke bussen. Den gikk rett foran meg. Rakk den ikke. Tenkte hva gjør jeg. Gå var ikke aktuelt. Det nytter ikke komme 1 time for sent til middagsavtale. Ringte taxi og den kom ganske fort. Men jeg var jo ikke hjemme så håpet jeg hadde greit å forklare meg bra. Det gikk..jeg kom meg avgårde.

Spiste og hygget oss vi, men tankene kvernet om bilen og jobb dagen etter…Tok så bussen hjem. Og gikk hjemover i mørten gjennom skauen. Prøvde å starte bilen igjen hjemme. Lampene blinket fortsatt. Ble sittende resten av kvelden og lese bilboka..

I dag måtte bilen bare stå. Opp kl. 0530. For å samkjøre med 2 busser for å rekke jobben tidsnok. Ringte verkstedet. De sa jeg måtte komme opp med bilen og kjøre forsiktig. Hvis det ikke gikk måtte jeg ringe bilberging. Men jeg satt på jobben og tenkte dette må jeg ta tak i på torsdag. I morgen altså. Så var det å jobbe full dag og ta 2 busser hjem. Så ble jo nesten 12 timers dag dette….

Så i morgen da får jeg prøve å kjøre bilen forsiktig opp til verkstedet….

 

18 kommentarer
    1. Uff..så kjedelig! DE dumme bilene!! ihvertfall når de ikke vil det vi vil..Håper det ikke blir så alt for dyrt!! Lykke til! og ønsker deg en riktig god kveld!

    2. Huff, det er slitsomt med sånne dager. Håper du får bilen greit til verkstedet, og at det blir fikset uten at lappene flyr.
      Flott sommerfugl.
      Ønsker deg en god dag! 🙂

    3. Takk og takk, ja jeg prøver å få ordnet dette. Etterpå. Må vente til trafikken er stille. Sommerfugl dro jeg med fra Mallorca. Den er vakker og ønsker meg flere….HeidiElise:

    4. :-/
      Huff
      Når det begynner slik…………………. trasige greier, Solveig…………….. Du fikk gjort masse og det med taxi til middag hadde jeg nok droppet, for jeg hadde nok stresset ang bilen som ikke funket. Men du bare tok taxi og spiste middag og hadde en hyggestund med venninner du 😀 Lang dag og timer og tanker som kverner da blir man utslått……. kjenner til det. Håper dagen går bra og at du får bilen til verksted og det bare er en liten filleting 🙂
      klem

    5. Tusen takk, ble veldig mye stress og styr ja. Ble stresset av den løpingen ned i veien gjennom skogen for å rekke bussen. Og støl, hehe…er ikke vant til å løpe. Mange tanker på en gang blir jeg sliten av. Men som du sier jeg kom meg av gårde både til byen på kvelden og på på jobb neste dag. Nå er dagens etappe til verkstedet. Men først kaffe og frokost og vente på at morgentrafikken har roet seg. Må jo bare gjøres. Sånn er det når man er alene. Nød lærer naken kvinne å spinne….eller noe sånt… Ha en super dag du og så snakkes vi 🙂 Etdiktomdagen:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg