Gardiner….

Mamma har gardiner. Hun er av den gamle sorten, jeg har lite gardiner for tiden. Jeg vil ha lys inn til meg…mest mulig lys 🙂

Mamma hadde rød gardiner frem til i dag, jul til påske og sånn der. Men i går fikk jeg kjøpt nye fine lengder til henne på Kid. 9 lengder. I dag hang jeg de opp…hun ble superglad. Hun er dement, men satt enormt pris på noe lyst. Bare jeg som har vært litt treg….hun har jo mye gamle gardiner…men de går til Fretex nå…

Så da satt jeg her med litt vondt i ermene, men med et lettet hjerte…❤️

Nattinatt venner….

18 kommentarer
    1. Så flott å høre at du hjelper moren din, men trist at hun er demens. Vi har heller ikke særlig med gardiner, da jeg er glad i kapper, liftgardiner og rullegardiner. Jeg orker heller ikke å lange gardiner, da jeg har hunder og katter.
      God natt <3

    2. Ja, da er det jo kjekt…..her hos meg i skogen….er det bare fugler 🙂 hadde masse gardiner før, men kutta ut en del. Men vurderer kanskje et fag i stua , noe tynt å lett. frodith:

    3. God morgen, ja det ble sånn her også. Kapper og persienner dekker unna litt…hun har vært syk med demens i flere år. Det er trist, men vi må gjøre det beste ut av det og holde sykdommen i sjakk. due:

    4. Det er fint med gardiner, gir litt miljø og myker opp, pluss at det demper lyd. Jeg er selv lydsensitiv, så her er det gardiner og andre typer tøy for å dempe romklangen 🙂 Men gardinene er tynne, så man kan se gjennom dem. På ett vindu har jeg persienner. De er oftest igjen, da alle som går forbi kan se rett inn. Og det går mange forbi akkurat det vinduet. Men nå når jeg pusser opp kjøkkenet, skal det ikke gardinfag i vinduet etterpå. Da blir det vel en liftgardin eller noe lignende 🙂 Kjekt å fornye litt, så tenker nok at moren din ble glad da ja 😀 <3

    5. Så fint å kunne hjelpe til, selv om man merker det i armene etterpå. Koselig med gardiner, men jeg dekker ikke vinduene med det som vi gjorde før. Alt er litt lettere i stilen i dag. Ha en fin dag:)

    6. Jeg stusset over bildet…tenke..har hun kjøpt gardiner med ballonger! til mor! hihihih…Ja før i tiden byttet jeg gardiner ofte..nå gjør jeg ikke det…har lyse, og de får være lyse….og om de må vaskes, ja da er det bare å være uten gardiner noen timer…men må liksom ha noe som rammer inn vinduet…der er jeg nok ganske gammeldags..hihih….Du er flink å hjelpe mor, og gjør jo ikke noe om sånne ting tar litt tid…Så lenge det ikke er nisser på dem…hihih..men det gjør jo ikke noe det heller…Ha en god dag!

    7. Ja, tror jeg skal kjøpe meg et par fag til meg selv også. Ble fint hos mamma, ja hun setter stor pris på hjelp og besøk…Det varmer mitt hjerte. fruensvilje.blogg .no:

    8. Tusen takk, hehe….jeg satt her i går kveld og så hadde jeg ikke noen bilder av noen gardiner….hehe, så ble det ballonger. For jeg hadde den følelsen. Litt sånn glad i hjertet mitt. Må hjelpe til vet du. Ja, hadde masse gardiner før jeg. Med kapper og sidegardiner og så puseet jeg litt opp og tok vek gardiner og da så jeg lyset….for det var en tid det var populært med mye mørke gardiner. Lyse og lette er fine synes jeg….tror kanskje jeg skal kjøpe meg et fag til meg selv ……Toini:

    9. Ja, lette fine er flott…mye mørke tunge draperinger før….ja, moro å glede amdre mennesker..takk og en fin dag til deg. natheless:

    10. Ja, lange mørke rød gardiner ble litt vel mye nå. Så ble lyst og lett. Hun har mye gammelt og tunge stoffer…det får jeg rydde opp i….vinduer som har innsyn er kjekt å dekke til…gardiner og tepper gjør noe med lyden også. Det vet jeg som hører dårlig…..så mulig jeg kjøper noen tynne til et stuevindu nå til våren…ønsker deg en super dag. Eva:

    11. Så koselig for mor å få nye gardiner 🙂
      Ja, jeg har minimalt med gardiner. Jeg har noen vinduer med og noen uten 🙂 Godt med lyset som får komme inn 🙂
      Og nå har mor fått nye gardiner og fretex får gamle som andre kan få bruk for 🙂 KID har mye fint og en kan bytte ofte 🙂

    12. Ja, nå fikk mamma lyse og fine gardiner i stua. 5 lange lengder og 4 korte. Halv pris på Kid nå. Alt dette kostet ikke mer enn 1.000 så et par grønne der lurer på om jeg skal kjøpe til meg meg selv…for nå har jeg vært gardinfri i mange år, og nå andre typer gardiner.. så får se…..God morgen forresten 🙂 Etdiktomdagen:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg