Hørselblogg del 4 / tema: forkjølet

Hei og god fredag. Det er fredag og hørselblogg. 

Merket det sånn ved 1900 tiden i går kveld. Jeg merket jeg ble tett i nesa av ovnen. Tenkte kanskje det var litt dårlig trekk. Men gikk ikke over. Jeg gikk og la meg som vanlig ved 2300 tiden. Enda tettere i nesa. Surret halsen inn i et skjerf. 

Våkna kl. 0600 i dag, jada pottetett og forkjølet. Ikke gøy i det hele tatt. Det er slitsomt å være tett i hodet. Og jeg med min reduserte hørsel får jo enda mer redusert hørsel. Skikkelig kjipt. Det å høre enda dårligere. Ringte til jobben for jeg kan jo ikke møte på jobb med nesa i en klut. Så da sitter jeg her og er tett i hele hodet. Tråkige greier. Jeg prøver å passe på å ikke bli forkjølet. Det er veldig mange år siden sist. Tror jeg la egget på årsmøtet forrige fredag. Det var et kaldt lokale. Satt og frøs i 4 timer. Tenkte mitt da, men jeg følte at jeg burde være der.  Etterpå må jeg på butikken, må kjøpe noen aviser og mere te og pastiller….

Det er verre for oss som hører dårlig ved en forkjølelse. Hørselen er redusert og må krysse alt jeg har for at jeg blir fort frisk.

God fredag til dere alle, klem Solveig 🙂 

Blir du tett i hodet og hører dårlig ved forkjølelse?

#nedsatthørsel

#forkjølet

18 kommentarer
    1. Huff da 🙁
      Trasige greier med forkjølelse………….. jeg var på jobb onsdag og der var det noen av brukerne som var solid tett i nesa og forkjøla og jeg håpte bare inn i meg at jeg IKKE må bli smittet!!!! Krysser fingre!
      Også håper jeg du blir bedre fort 🙂 Hos meg slår det ofte ut på bihulene 🙁
      GOD BEDRINGSKLEM til deg Solveig 😀

    2. Jeg hører også litt dårligere når jeg blir så forkjøla at jeg blir tett i hue…dvs. nesa. Det påvirker øra, og jeg har vært tett lenge, så jeg skyller nesa og det hjelper noe. Og da merker jeg at det også åpnes i ørekanaler. Så det er god sammenheng med nese, øre, hals merker jeg. Pluss at tinnitusen blir mye verre også.
      God bedring! 🙂 Klem

    3. Huff da 🙁 Kjedelig å bli syk nå! Jeg håper du fort blir frisk igjen.
      Når jeg blir forkjølt slår det seg alltid på ørene mine, og det er som om jeg prater inne i en pappeske.
      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    4. Ja, tusen takk. Ja, det med pappeske er jeg kjent med…føles sånn ofte når man er hørselhemmet….tråkig og nå er det enda verre….kjipt…fin fin ettermiddag til deg…Toril sin hverdag med musikken:

    5. Tusen takk, ja, alt dette henger i hop…..blir kjedelig….men går jo over etterhvert forkjølelsen i hvertfalll…..det andre er jo der….HeidiElise:

    6. Ja, sånn blir det….vi er ikke flinke i dette språket ditt dessverre….men jeg burde jo, men har lissom nok med meg selv….frodith:

    7. Tusen takk, ja er så tråkig vet du….men må bare ta tida si….håper du holder deg bena…bihulebetennelse har jeg hatt ofte ja….særig før når ungene var mindre og mye sykdom her…..Etdiktomdagen:

    8. Kan tenke meg det blir sånn “dobbeltille” når man hører dårlig fra før av ja…har merka at alt tetter seg ved forkjølelser ja.. God bedring og kos deg som best du kan <3

    9. Ish..så kjedelig! Ja..man blir tett i hele hodet…og det går utover hørsel ja..dotter i ørene…Du må ha god bedring! Bli frisk fort! godbedringsklem fra meg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg