Mamma

I går hadde vi mamma på pinnekjøtt og dessert og kaffe etterpå.

Det var et fryktelig vær, det begynte å snø skikkelig da jeg hentet. Det lå sørpe i veien. Måtte kjøre veldig sakte…..

Vi spiste pinnekjøtt og kosa oss. Så på tv. Litt piller underveis. Hjemmesykepleier hadde lagt alt ferdig til meg. Etterhvert når klokka nærmet seg 2100 ville hun hjem. Det hadde snødd. Det var glatt. Men hjem måtte hun. Hun er jo avhengig av full oppfølging 4 ganger i døgnet. Vel hjemme hos mamma måtte jeg ta kveldsstellet. Da med piller, og sprayer og av med slike strømper som hjelper for blodsirkulasjon i beina. Av med klær og på med koseklær. Hun ville sitte oppe en stund. På veien ut møtte vi en bil på hue i en stor grøft. Herregud tenker jeg, her må jeg stoppe å hjelpe… for det var dypt og bilen var dypt nede i grøft med fronten nede…jeg stoppet. Da stoppet jeg opp. Så trekanten og ingen satt i bilen. Men for en vei og for en følelse…Men glatt vei, med en dement mor i bilen….

Nå har jeg pusset vinduer, de var helt tåkete etter været i går…

Snart blir det ut på tur, all sneen er borte vekk 🙂 

 

 

12 kommentarer
    1. Så koselig da, med mamsen på besøk <3 Uff..ikke mye gøy nei, når man kommer oppi sånne situasjoner..og glatte veier er noe herk. Kos deg på tur, da..og ha en flott dag videre..og godt nyttår =) Klemz

    2. Ja, koselig når mamma kan være her en stund. Litt logistikk , men det går….glatte veier og sørpe, ikke moro…mye svinger og bratte bakker ut til henne. fruensvilje.blogg .no:

    3. Koselig med mamsen her, Tror hun hygget seg i mange timer. Godt å komme ut litt. Glatte veier og meg er ikke moro….liker det dårlig. Helene:

    4. Hyggelig at du hentet moren din..og det smakte sikkert med litt julebakst :)) Hadde ikke vært så enkelt å hjelpe med moren din i bilen..men man må i alle fall sjekke om folk har fått hjelp… slik du gjorde…Jeg går i pysjen og vi har rydda vekk jula i dag.. <3

    5. Ja, var hyggelig med mamma her…hun likte pinnekjøtt. Tror ikke hun har spist det før. Lett for henne å tyggge. Kaffe og iskake og bakst smaker alltid. Ja, jeg ble redd. Visste ikke hva som møtte meg i den bilen. For det det diket var bratt og jeg så nesten bare eksospotta. Mørkt var det. Ingen gatelys…..langt ute på landet…bra du rydder, skal gjøre det en av dagene jeg å….kos deg videre….klemmer.annebe:

    6. Så koselig..men også slitsomt for deg…er ikke bare å ta henne hjem tenker jeg…Men går jo engang i blant..Sikkert koselig for henne der og da…selv om hun kanskje ikke husker noe etterpå…Ha en god kveld og et riktig godt nytt år!

    7. Tusen takk,bruker jo hele dagen da. Kokk, sjåfør, støttekontakt, servitør, kjøkkenhjelp, hjemmesykepleier, sjåfør og hjemmesykepleier igjen. Og hjem igjen til oppvask og rydding.. Får håpe hun husler litt da…kosa seg der og da i hvertfall. Det er jo viktigst …God kveld og takk og Godt Nytt År. Toini:

    8. Så koselig å ha mor på besøk og spise god mat 🙂
      Ja slik er det når de bor hjemme og må ha hjelp av andre 🙂 Flink du da som hjalp mor med forskjellig 🙂 Ikke alle som hadde gjort det skal jeg si deg. De hadde ringt og sagt at nå er mor hjemme så nå kan dere komme og hjelpe henne 🙂 Men slik er vi alle forskjellige heldigvis.
      Ja det har vært mye skumle og glatte veier i romjula………………….heldigvis kom du og mor dere helskinnet til og fra………….. Men mange har havnet i grøfter i landet vårt………….
      Ønsker deg en god dag i dag!

    9. Tusen takk, koselig å gjøre litt for mamma. Synes synd på henne. Hun er enke og ensom og dement. Dagsenteret har vært stengt nå i julen. Åpent i morgen igjen. Jeg er mye og besøker henne. Men henne blir ikke så ofte. Kan ikke gjøre det hver søndag. Det orker jeg ikke. For det er stor belastning. Men hun er snill og gjør det jeg ber henne om…I dag er en ny dag med glatte veier her. Tråkig….Fin fin dag til deg 🙂 og tusen takk. Etdiktomdagen:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg