På kunstutstilling

I dag gikk ferden til Hydrogenfabrikken utenfor Gamlebyen. Der var det kunst fra kjent kunster Herman Hebler. Han har vært død i 10 år, og var grafiker. Kunsten lever videre gjennom hans kone. Hun er også meget gammel, så hun hadde ikke anledning til å være der. Hebler er fra Fredrikstad. Jeg liker bildene, flotte farger og litt annerledes kunst synes jeg. 

Liker du å se på kunst…Alle går litt forsiktig og nikker. Titter på bildene og snakker stille. Folk er litt pyntet. Noen ganger er det litt i glasset også….Det er på en på en måte litt høytidlig…De som jobber der går rundt og setter små rød prikker på veggene. Og deler ut prislister. Dette er åpent enda noen dager ut i November. Jeg fikk lyst til å kjøpe et bilde. Priser fra 5.000 og oppover. 

Etterpå dro jeg til mamma og pratet og hygget meg sammen med henne. Så gikk ferden til Gamlebyen der jeg tuslet rundt. Alle butikker er åpne der, men jeg kjøpte ingen ting…I dag holdt jeg på å fryse i hjel…Nordavind fra alle kanter. 

Middag her hjemme ble ferdig pose med ertesuppe. Hadde i 5 poteter, 3 gulerøtter, 2 hvitløk fra hagen, 3 kjøttpølser og rundstykker ved siden av – var godt og det er mye igjen.  Vi var 2 som spiste 🙂 

Lang tur klokka 10 i dag, så nå blir det sofa ❤️ Liker du å gå på kunstutstilling?

 

8 kommentarer
    1. Så hyggelig å finne på litt slikt :)) Sjelden jeg er på utstilling..men liker å se kunst som henger rundt omkring .. Fine bilder det her.. men ikke en stil jeg har her hjemme.. Bra du hadde en fin dag.. kald vind her i dag også.. men var deilig i sola :)) Kos deg på sofaen <3

    2. Tusen takk, ikke min stil heller. Men bildene er skikkelig fine, og ganske store. Må ha litt plass. Folk med store hjem, er det ypperlig for…Men fargene er fine…Deilig å gjøre litt annet enn å bare tusle rundt i huset her ja…kos deg og sola var deilig, men forven vind. Jeg måtte holde på høreapparetene….redd de skulle blåse bort, hehe…annebe:

    3. Så koselig da…men jeg syns den kunsten der ser litt “enkel” ut…liker ikke å bruke masse penger på det…men sikkert veldig moderne og flott! Hørtes godt ut med ertesuppe..skal jammen ha det en dag jeg også..Ha en god kveld!

    4. Ja ser enkel ut, men sikkert komplisert å lage der med grafiske trykk…kan ikke så mye om det jeg…men liker fargene…sterke og fine …suppe var god og meget enkel å lage…bare dele alt i biter 🙂 putte det oppi og koke til det er mørt… :-dvergpinschere i mitt hjerte:

    5. Jeg er veldig glad i kunstutstillinger. Og går på det ofte egentlig. Og skriver om det mange ganger også, spesielt om jeg får snoket til meg noen bilder med kamera 🙂 Mye fint. Denne kunstneren hadde jeg aldri hørt om 🙂

    6. Du får google Hebler, så ser du alle de flotte bildene, google også hydrogenfabrikken…mye som skjer der. Du er jo så kreativ og greier. Stort julemarked det også i desember…frodith:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg