Vindusshopping

Jeg var innom plantasjen i dag…For jeg var ute og kjørte for jobben..skulle bestille pizza til et møte i kveld. Når man hører dårlig så er det greiest å møte opp å bestille…Alt med ringing gjør ting mer ullent…

Mye fint på Plantasjen, men det ble vindusshopping…husker dere…Vi gikk som regel i byen på søndager og tittet i vinduer 🙂 billig og greit..I dag gikk jeg inn da..

Fikk se disse kvistene…minnet da om eik synes jeg..og det skulle dem ha 69,90 for – er det mulig…

Kanskje amerikansk eik, ikke vet jeg, og dyrt var det. Eiketrær er det vel nok av 🙂

Minner dere på at nå er det masse fint i naturen man kan bruke utover høsten og til jul. Mose, kastanjer, kongler…det er gratis for oss som bor i skogen i hvertfall. Jeg plukket et pose med kastanjer her om dagen. Tørker de utover ei avis. De kan man bruke til å pynte med. Blir de litt matte så bruk litt hårlakk. Ellers så er den grå mosen fin. Og kongler er superfine..legger de i ei bøtte med vann. Slik at alle smådyr kryper opp og tørker dem etterpå på avispapir eller på lav varme i stekeovnen noen timer..

 

12 kommentarer
    1. Jeg er ikke så glad i å bruke tlf selv jeg..enklere å forklare ansikt til ansikt :)) Ja nå er det mye fint en kan ta inn fra naturen.. Lurt å legge konglene i vann eller ovn da.. det med småkryp hadde ikke jeg tenkt på..Takk for tips <3

    2. Ja, best å møte folk der og da…ja først i vann med konglene…en god stund og så kan konglene tørke i stekeovnen…ikke greit å dra med seg småkryp inn i stua 🙂 annebe:

    3. Ja jeg så bildet og tenkte! Blader!! tar man betalt for DET også nå…hihihih..må være renset og gjort fine de altså…til den prisen…MYE billigere ute i skogen..ja..det er såå mye fint ute nå…Ha en god kveld!

    4. Ja, ble helt sjokkert…kvister med blader på….er det mulig å ta betalt for det også….mye fint og gratis bare man ser seg litt rundt…:-) fin kveld til deg..dvergpinschere i mitt hjerte:

    5. Jeg har lagt i press/tørker høstblader nå for tiden. Tenker bordpynt i november for en bursdagsfeiring 🙂 Men kanskje jeg skal plukke litt kongler også………….vi får se …… har plukket litt sjell………. så kan ikke ha for mange ting………… men det er mye man kan bruke fra naturen 🙂

    6. ja jeg har brukt kvelder på vindushopping jeg også,men nå bor jeg langt ute på bygda og her finnes ikke en eneste butikk 🙂
      Det er masse vakkert å finne i skogen ja,men utrolig nok kjøper nok dei fleste på butikken,tilogmed tørre kvister 🙂

    7. Ja, det blir fint…presset mye blader og blomster før jeg . Kongler er flott…litt store er fine synes jeg…men finner mest de vanlige…furu og gran…Etdiktomdagen:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg