Ut på tur til Ringkøbing

God morgen 🙂

Det er litt rusket vær ute, men jeg har vært på ferie og litt å mimre om.  Jeg fikk lyst til å reise til Ringkøbing etter et ukeblad jeg fikk hos mamma, så det ble litt impuls dette i sommer. Jeg tok fly til Billund og fra Billund til Ringkøbing gikk det ikke flybuss. Det var helt på andre siden av Jylland. Så jeg måtte sette meg grundig inn i buss og tog på forhånd. Så jeg endte opp med skifte av 3 buss. Først til Grindstad. Hoppe av busseb og så til Herring og bytte buss der til Ringkøbing. Litt ventetid og slikt så tok vel ca. 4 timer med buss tenker jeg. Men gikk kjempefint. Danskene er så hyggelige 🙂

Koset meg i byen og shoppet og spiste god mat. Været er var sånn 15 – 20 grader. Men ingen vind. Været i Danmark blir aldri slik som hos oss. Er det 20 grader der så er det superfin sommer, 22 grader er vel max temp sa en danske jeg pratet med. Hotellet mitt lå ca. 10 min fra byen, deilig å fredelig hotell. Med veldig god morgenmad. Det bildet jeg viser på bloggen heter Ringkøbing hotell. Det ligger midt i byen, det er kanskje bedre hvis man er 2 voksne uten barn. Men lite liv i gatene på kvelden etter at butikkene er stengt er det helt stille. Så her kan man finne roen. For det var lite turister her. De overnatter heller nærmere havet og badebyene der. Her hadde vi fjorden. Men deilig, fiskebåtene kom inn med fisk hver dag. For å komme til en av badebyene så tok jeg buss. Det tok 17 minutter og der var det enormt med folk i byen og der overnatter de fleste turister tenker jeg. Vil du ha ro og fred så dra til Ringkøbing. En nydelig by som hadde alt. Danskene er flinke med design, skulle ønske jeg gadde med bil og mye større lommebok 🙂

1. Så deilig med impuls ferie! Det blir som regel flotte turer! Danmark ER jo herlig feriested..og som regel billigere å bo en i Norge! Vi tok en sommer å kjørte bobil rundt hele Danmark..Det er jo gjort på en,to, tre…Er ikke så lange avstander…hihih..men mye vakkert! Flotte bilder!

2. Nydelig sted å feriere. De er flinke med mat og god på service. Opplevelse også å handle i matbutikker. Så mye delikate varer da. Skal nok feriere mer i Danmark, likte meg der jeg ja. Tusen takk, og en fon dag til deg. dvergpinschere i mitt hjerte:

3. Så deilig at du kosa deg =) Jeg liker Danmark veldig godt, og kunne gjerne tenkt meg en ny ferietur dit =D Var du innom Søndervig og så sandskulpturene mens du var der? Hvis ikke, så anbefales det på det sterkeste =D

4. Ser jo veldig koselig ut.. og artig du ble inspirert av et ukeblad :)) Deilig mat og drikke hører også med til feriekosen :)) God helg fine du <3

5. Tusen takk, var veldig koselig by. Danske frikadeller var godt 🙂 ja, ikke sant. Jeg hadde ikke dratt dit hvis jeg ikke hadde sett bladet. annebe: