Minnebøker

Jeg vokste opp i en tid da. Vi hadde minnebok. Venner og slektninger skrev en hilsen i boka di. Du hadde den med bort til venner som skrev et dikt og tegnet og klistret inn et glansbilde. Jeg har alle mine minnebøker liggende her hjemme nå. Det er artig å tenke på, å se tilbake i og bla litt i.

Har du en minnebok?

Jeg tenker at jeg var glad jeg vokste opp uten data…jeg var i hvertfall veldig sosial da jeg var liten, måtte jo ta kontakt fysisk for å ha noen å henge med……

Det er veldig gøy å titte i disse i hverfall. Og så hadde vi dagbok med lås. Det er vel det vi i dag kaller BLOGG. Og den er jo ikke låst, den er åpen for hele verden…Er det ikke rart? Før hadde vi hemmelighold nå åpner vi oss helt. Ikke alle da, men noen har kanskje en tendens for å dele for mye…..

Litt mellomting og litt sensur synes jeg er greit!

KOS DERE I SOLEN 🙂 

10 kommentarer
    1. ja minnebok har jeg liggande ) og det er moro å ha .En skal tenke over hva en skriver på blogg,av forskjellige grunner har jeg lært det nå det siste året,en må tenke for som du sier,hele verden leser det du skriver,og det er ikke alle som tenker når dei sitter der alene hjemme og taster )

    2. Ja minne bøker…de må jeg finne..ligger nederst i boden et sted..hihih..pluss alle dagbøkene..de tørr jeg ikke se i…mange ikke alt for god minner fra barndom..ja blir litt forskjell på dagbok og blogg..ihvertfall for meg..jeg deler ikke mine innerste tanker her…men noen gjør nok det ja… Jeg er enig med deg..bør være litt filter/ sensur.. Koselige med minnerbøker! ha en god dag!

    3. Ååååh..så koselig å se..jeg hadde også minnebok – har faktisk tatt vare på den..ligger sammen med en del andre “skatter” som har affeksjonsverdi for meg <3
      Og du har nok rett i at hemmelige dagbøker er bytta ut mot vidåpne blogger - rart hvordan man har forandret seg.. Ha i alle fall en nydeligvakker søndag, da =D

    4. Ja, minnebøker er koselige skatter. Koselig å sitte der og mimre om gamle venner og tiden som fiorsvant. Ja, jeg mener sensur på det man skriver er greit. …tenke seg litt om 🙂 ha en fin dag. fruensvilje:

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Hei, ja veldig koselig med minnebøker. Jeg liker å titte på dem innimellom jeg. For det er mange fine dikt også. Du har en flott stil på din blogg. Masse bilder og en personlig vri, men ikke for privat! Det synes jeg er bra. Fin dag til deg 🙂

    6. Helene: Du får finne den frem og bla litt i den, det er gøy. Noen er veldig privat på sin blogg synes jeg da, du er flink til å være passe personlig, liker fin stil.

    7. Jeg elska minnebøker i barndommen… tror jeg har min enda :)) Kjenner jo verset i minneboka de… Dele sånn passelig det er det beste :))))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg