Min hverdag som hørselhemmet!

I hele mitt voksne liv har jeg hatt nedsatt hørsel. Det ligger i familien på farssiden. Det har ligget der og ulmet. Hverdagen som yngre gikk greit, men eldre man blir så vil det hemme deg mer og mer. Jeg bruker apparater. Men selv de nyeste og beste er ikke som 2 “friske” ører. Jeg vil gjerne høre og fungere optimalt, men er ikke lett……

Hver dag støter jeg på problemer, hva sa du! Jeg hører ikke hva du sier. Kan du snakke tydeligere! Du behøver ikke snakke høyere, bare tydeligere. Folk skjønner ikke og fortsetter og mumle ned i brystet…….Selv etter gjentatte ganger med å formidle at jeg hører dårlig. Dette er frustrerende og gjør noe med meg. Min selvfølelse senkes dag etter dag….Jeg skulle ønske at forskning kunne gjøre hverdagen for oss som har nedsatt hørsel enklere…At apparatene ville bli bedre og gjøre hverdagen min og andres enklere…….

 

Hjertesukk!

#hørerdårlig #nedsatthørsel #hørsel

 

 

2 kommentarer
    1. Det kan ikke være lett.
      Håper de som kjenner deg ,snakker tydelig og forstår deg og at du må slippe å gjenta gang på gang at du ikke hører dem💗
      Ha god samvittighet og god selvtillit for du har gjort det du kan og opplyst om din tilstand til folk og fe😘😉klem💗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg