10 000 – husmorpoeng

 

Skinnende øyne – skinnende hus! Neida, skinner ikke så veldig da…Men motto mitt er litt hver dag! I hverfall pusset alle vinduer på utsiden i dag! Bøtte, klut, nal – rundt hele huset! Deilig å få gjort dette da dere. Jeg har enebolig med alt på enn flate! Vinkelhus, og jeg rekker alle vinduene med en taburett til hjelp! Blir jo ganske mange vinduer – ikke så lite hus akkurat! Pusset vinduene på garasjen også…

 

Glad i huset mitt, enkelt og greit…Ingen trapper og smale ganger eller terskler. Bare terskel  inn til vaskerommet og badet! Kjekt å dure rundt på utsiden å vaske vinduer. Slipper å stå inne og snu vinduer eller bruke stige! Så pleier jo å gjøre dette ofte, men så var det denne vinteren da. Vært kald og spesiell….Men nå ropes det vår både her og der! 

 

Husmorpoeng i fleng – vanlig rengjøring også…pluss litt ekstra her og der med andre ting…Gått 2 turer i dag også da, men ikke så langt som i går da jeg gikk tur/retur byen 20.000 skritt. Satt godt i beina i dag det..Går fint ellers altså, men med litt tunge sko/støvler så blir alt mye tyngre…Men veldig fornøyd med egen innsats i dag! Ellers i livet skal man ikke skryte så mye av seg selv…da lukter det. Men her på blogg – gjør vi det altså….

 

Husmorskryt er lov synes jeg…Et ekte yrke!!!

20 kommentarer
    1. Du er jammen flink. Har en og halv etasjes hus og det blir vanskelig å vaske vinduene. Turer har ikke gjort i dag heller, men trene aerobic hjemme og danset med støvsugeren og skiftet sengetøy:
      Kos deg med kvelden;)

      1. Så bra du har danset og sånn da…skikkelig gøy!
        Slike vinduer er litt vriene å vaske noen ganger. Mamma har et slik hus. Må bruke stige på et par av vinduene.
        Fineste kvelden til deg…

    2. All grunn til å skryte av seg selv idag.
      Og husmorpoengene er vel fortjent.
      Jeg har ikke gjort noe, men har vært ute og gått.
      7000 skritt ble det og jeg er fornøyd.
      Ha en fin lørdagskveld.

      1. Tusen takk, ja jeg synes det! Ble mye greier i dag. Alt mulig forskjellig..
        Men det er vår og greit å gjøre litt når lyset kommer inn. Bra tur du fikk da.. Herlig..
        Fin kveld til deg…

      1. Ja, nå er jeg støl i beina…og sitter her med litt te. Slapper alltid av på kvelden..
        Men på dagen er jeg litt rastløs! 10 poeng er bra det da..Klem.

    3. Jeg tror man skulle skryte mer av seg sjøl…. det er jo ikke så mange andre som gjør det akkurat! Uansett – du har vært kjempeflink idag – jeg har bare fyki rundt på tur i hele dag! Gode klemmer til deg <3

      1. Tusen takk, ja, god ide opp og frem med litt selvskryt…Skryt hører jeg lite av rundt omkring..
        Her inne er folk mer rause….Deilig på tur da, jeg var støl da jeg våkna i dag. Så tenkte jeg måtte
        gjøre noe annet! Klem..

    4. Flinke du… har regna fy her i dag.. så tanken har ikke vært på vindusvask. Når alle vinduer i første fra terrassen, unntatt badevindu. Men så har vi andre etasjen da………..

      1. God morgen…ja, da har en jobb å gjøre etterhvert…når sola skinner…mine var stygge etter all det rufseværet som har vært når snøen forsvant..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg