1. oktober

utelampe på verandaen

 

God lørdag fine mennesker der ute..Jeg har spist frokost, 2 knekkebrød med skinke og agurk og majones..+ 1 glass med skummet melk. Liker godt egg i helgen, men 0 egg i kjøleskapet, så får skrive det på lappen etterpå..Jeg har fått litt angst for å handle om dagen, det er så utrolig dyrt. Så ukehandle har jeg gitt opp, så handler litt oftere nå, for jeg føler jeg har bedre kontroll på maten og hva jeg har i kjøleskapet. Livredd for å sitte inne med ting som ikke blir spist opp..Dere vet man handler og tenker det trenger jeg sikkert og det og det..så blir det litt annet underveis og så spiser man ute en dag og så ryker skjema! Og fyller ikke opp kjøleskapet med masse greier og masse pålegg..Pålegg er for meg makrell i tomat, gulost, skinke og egg som regel. Pluss tomat, agurk, paprika..Kanskje kjedelig, men føler det er proteiner for meg. Eldre man blir jo sunnere må man egentlig spise! Litt ekstra proteiner, jeg tar som regel alltid mer ost enn jeg trenger og mer skinke på brødskiva – jeg tenker proteiner! 🙂 Sånn er min hverdag! 

 

eple fra hagen

 

Det regner ute og det er faktisk deilig, da kan jeg sitte her inne og pusle med mitt…Må ikke fyke ut den døra. Jeg går sjelden tur tidlig på dagen når jeg har fri..Jobber jeg så går jeg før fuglene står opp! Så har man fri så stresser man ikke med det, dagen er lang og man rekker sine turer allikevel tenker jeg! Tenker jeg tar en dusj og fortsetter med mine hobbyer etterpå så får jeg se hvordan vær og vind blir utover…

 

Nyt dagen – vi prekæs…

 

Det har blitt 1. oktober – tenker at det blir en fin måned!

 

 

 

16 kommentarer
    1. Eplet i hagen din ser deilig ut. Alle eplene hos oss har fått sykdom i år. Det var synd, neste år har jeg ikke epletrær i det hele tatt.
      Jeg kommer nok til å handle litt oftere fremover jeg også. Nå som det bare er mat til meg selv jeg skal ha, må jeg lære meg hvor mye/lite jeg trenger kun til en. Dessuten er butikken bare 1 km unna nå. Da er det enkelt og greit å dra bortom noen ganger i uka 😊
      Kos deg med lørdag og fri 🥰

      1. Så bra med kort vei til butikken da, da kan du legge turen dit vettu…
        Ha det som mål. Eplene er dessverre ødelagte her også, av 50 epler så ble det 2 eplekaker
        og litt mos. Men de aller fleste måtte jeg kaste. Synd for i år var det store og røde epler..
        Men innvendig, uff uff… Kos deg <3 klem herfra.

    2. God lørdag! Her ble det kokt egg, for jeg kjøpte da de hadde tilbud på butikken her. Godt med bare tomat og agurk også. Nyt dagen som best du kan i regnet. Jeg er hundebarnevakt i dag og skal ut og gå lufteturer. Klemsiklem 🙂

      1. Så koselig med pass av hund da, det er nok gøy vil jeg tro.
        Ja, jeg kjøpte egg på tilbud jeg å, men er tomt.
        Skal handle etterpå.. Kos deg med dagen <3 klem..

    3. Her var det kaviar på brødskiva. Siste rest av tuba, må nok handle litt i dag. Mat er blitt dyrt. Jeg har og blitt mer bevisst på prisene etter at jeg gikk over til trygd. Det var jo en relativt sto reduksjon av inntekt. Fikk nesten sjokk da jeg så at en eske med yndlingsteen (Tvinings blue lady) kostet over 50 kr.!!!! Ble en billigere te. Lipton var bare halve prisen.

      1. Te er veldig veldig dyrt. Koster jo 70 -80 kroner for grønn te.
        Men First Price har billig te. Det skal jeg kjøpe i dag.
        Man merker det når man er på trygd, man har mindre å rutte med.
        Man må tenke hver gang man handler og drar kortet og tenke trenger jeg dette nå???

    4. Da spiser vi omtrent de samme påleggstypene, – synes de smaker godt og man blir mett. Jeg sjekker alltid halvpris-disken og nå har de også begynt med halv pris på gårsdagens brødvarer hos Kiwi. Ingen grunn til å handle dyrere enn nødvendig.

      1. Oj, har Kiwi nedpriset brødvarer så supert. Det skal jeg sjekke ut.
        Det er jo helt topp..Kjøpte en stor pose med poteter til 40 % i dag..Det er praktisk for
        poteter må man ha til middager.
        Ønsker deg en fin kveld og natt…<3

    5. Maten er blitt dyrt. Planlegger middagene, handler en gang i uka. Er over 2 mil til butikken. Så i dag at en pose kaffe hele bønner koster 105 kr. Takk å lov at jeg kjøpte kaffe på Europris til 49.90. Sjekker tilbudene og hva vi trenger. Lager stor porsjon middag og fryser ned.
      Ha en fin kveld. Klem

      1. Jeg har ikke så lang vei til butikken og er jo på jobben så da stikker jeg innom
        butikken litt oftere. For å fylle opp kjøleskapet på en mandag funker ikke for meg nå..
        Mister litt kontroll hva jeg har og hva jeg skal lage. Spiser jo ute og i kantina på jobben også.
        Men mat er dyrt nå altså…Må titte på priser på alt man tar opp i kurven og det tar lang tid å handle..
        God kveld og klem..

    6. Kjempekoselig bilder du har tatt. Vi må tenke over hvordan man handler siden prisene har blitt så dyre. Vi prøver å storhandle en dag i uka, og vi kjøper mat som vi kan fryse ned og spise flere ganger.

      Spiser omtrent det samme hver dag.

      Ønsker deg en kjempefin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Så bra dere handler en gang i uka, det er jo best egentlig.
        Men for meg funker det ikke helt så da tar jeg litt flere turer og snoker flere ganger i uka.
        Kos deg med kvelden, klem..

    7. Jeg har heller ikke noe for mye i kjøleskapet akkurat! Det er alltid Jarlsbergost, tomater og brie – og kanskje en kjøttpålegg og agurk! Og knekkebrød i skapet! Og så er det blåbær til å ha på havregrøten, og “grønn” melk! Jeg er litt mer sånn opp om morran og ut uansett, men ellers er vi ganske like, hihi….! Klem <3

      1. Ja, knekkebrød har jeg mye av i alle varianter. Det hører med og mer pålegg trenger jeg ikke,
        kan kjøpe Brie jeg også, for det liker jeg godt.
        Men spiser det opp fort for det smaker vettu…
        Gidder ikke handle for å fylle opp kjøleskapet, det gjør jeg når det er folk i huset.. Klem….

        Ja, du er flink med tur på morgenen der er jeg veldig glad i kaffekoppen og sitte og surre med noe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg