đŸ©·FredrikstadđŸ©·

 

 

Fremdeles lĂžrdag! Og jeg sitter og mimrer om Kulturnatta som var i gĂ„r Oj – det var fint! 

 

Lenge siden har sett Fredrikstad sÄnn i mÞrket! Det har jo vÊrt sommer og lyst om kvelden! NÄ er det tidlig mÞrkt! Og jeg var i byen i gÄr kveld for Ä se lysshowet! 

 

Showet var meget fint og noe helt eget! 

 

 

Og det var en nydelig kveld og jeg synes det er vakkert i byen vÄr ved elva!  SkjÞnner jo egentlig det at alle vil bo bynÊrt! Jeg bor jo ikke i byen, men pÄ landet!

 

 

Artig Ă„ gĂ„ i byen nĂ„r det skjer noe
..Selv om disse bildene viser byen nĂ„r solen har gĂ„tt ned! En by er ikke bare butikker og gater! En by –  er folket, bygninger, elva! Stemningen, lys, lyd og en by skal vĂŠre levende! Vi har elva, det gir en fin magi til byen synes jeg! 

 

Og en by mĂ„ ha en sted hvor man selger is – en “isvogn” og det har Fredrikstad! Og pĂ„ varme dager er det kþ
..

 

bsh
20 kommentarer
      1. Takk, veldig fint med lyset fra en by nĂ„r det blir mĂžrkt som nĂ„! Blir en god stemning! Klemmer
.đŸ„°
        Flott i gÄr altsÄ!

    1. Flotte bilder av en fin by. Og ja, det er fint i byen ogsÄ nÄr sola har gÄtt ned.
      Men alle vil ikke bo bynĂŠrt. Jeg kjenner mange som aldri kunne tenke seg det.

      1. Takk takk, ja er flott by! Det er. helt sikkert
her bygges det jo blokker nére byen! Folk selger hus og kjþper seg inn!
        Jeg kan ikke bo i blokk, jeg mĂ„ ha hage! Men hadde jeg hatt penger, sĂ„ kunne jeg fint kjĂžpt meg en leilighet – men da mĂ„tte jeg nok hatt en hytte pĂ„ landet! Hehe,,,

        1. Det er en stadig debatt her, og liksom en opplest sannhet hos mange at mennesker i vÄr alder og de som er ennÄ eldre bare lengter etter en lettstelt leilighet sentrumsnÊrt.
          Jeg vet at ikke alle lengter etter det.

          1. Mange koser seg med hus og hage og pusle rundt! Og jeg tror det er mye helse i den bevegelsen! Masse trim! Fort gjort Ă„ bli mer passiv, med en leilighet! Tenker jeg
Og mer god mat og alkohol, siden det er kort vei til “gledene” – bo pĂ„ landet er sundt!

    2. Jeg liker Ă„ bo i byen fremdeles. Mulig jeg vil mer landlig etter hvert. Men forelĂžpig liker jeg rytmen i byen. Drikker jo ikke uansett jeg. Og liker Ă„ trene pĂ„ senteret, sĂ„ fĂ„r litt trim. Liker liv og rĂžre i byen, selv om jeg ikke er UTE i den hele tiden. Liker Ă„ ha tilgang 🙂

      1. En by er flott! Men som jeg skriver til Kjerringtanker. Jeg liker Ä ha hus og hage! En leilighet kan passe meg, men da mÄ jeg ha en hytte! Jeg mÄ gjÞr noe

        Og jeg vet med selv at hadde jeg bodd nĂŠr byen sĂ„ hadde det blitt mange restaurantbesĂžk – jeg er altfor svak med god mat og tilbehĂžr!

    3. Utrolig flott Ä se i Fredrikstad. Noen vil bo i byen og andre pÄ landet, og sÄnn er det. Jeg trives best pÄ landet. TromsÞ er en dyr by Ä bo i. MÄ nok ut med mange millioner for en leilighet. Mange unge flytter og en del flyttet ut pÄ landet for det er billigere. Men det bygges blokker helt i strandsonen. Ikke fint i det hele tatt. Nyt sÞndagen. Klemsiklem

      1. God formiddag. Fredrikstad var flott denne kvelden! SÄ stille og fint..kultur og lys og mange mennesker ute! Unger og ungdom og eldre! Jeg bor i hus og mÄ ha noe Ä gjÞre..pusle rundt! Og det er dyrt Ä kjÞpe her ogsÄ.
        Selger jeg huset mĂ„ jeg ta opp lĂ„n til leilighet! SĂ„ fĂ„r nok bo pĂ„ landet – leilighet i en by og hytte ved sjĂžen er det jeg drĂžmmer om! Men da mĂ„ jeg finne meg en riking!
        God klem đŸ©·

      1. Takk takk, ja vakkert i byen slik med lys fra gater og bygninger og stille elv! En magi
Vakkert Ä gÄ slik!
        Og nÄr det er masse som skjer i byen en slik kveld! Da blir man rÞrt og glad!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg