Vært i begravelse i dag

 

God ettermiddag!

 

Vært i begravelse i dag, ute på bygda! Været var fint, men det er uansett kaldt å stå ute på gravplassen etter en times tid i kald kirke! Det var kistebegravelse, altså man senker senker kisten i jorden. Ved bisettelse blir avdøde kremert og satt i jorden i en urne i ettertid. Ser at folk blander bisettelse og begravelse, dette var altså begravelse! <3

 

Jeg har vel nesten hatt 100 sjefer i mitt lange arbeidsliv. Dette var kontorsjefen da jeg begynte å  jobbe på denne arbeidsplassen. Veldig snill mann og, selv om vi ble bedre venner etter at han sluttet på jobben og ble pensjonist..Hatt mye kontakt senere her i livet..Husker han var veldig petimeter og utrolig nøye med alt som skulle gjøres. Kopierte man et ark som ikke var 100 % – måtte man bare gjøre det igjen og igjen til det var perfekt. Skrev man et brev så måtte man legge det i posthylla klart kl: 0900 om morgenen og sette på frimerke, selv om ikke posten skulle sendes før kl: 1500..Men selv om jeg ikke helt skjønte poenget med det så måtte man gjøre det som sjefen sa og ble selv ganske så nøyaktig – gikk i god lære for å si det sånn..

 

Et langt liv er borte – 91 år og 10 måneder ble han <3 Kondolerer til familen..Snakket med alle de nærmeste. Det var en tung dag! Begravelsen var enkel og fin med fin solosang av en de kjente her i distriktet. 

 

 

Gikk en liten runde før jeg gikk inn i kirken..Vi er på landet nå..

 

 

Husk å leve livet før det er for sent! 

10 kommentarer
      1. Godt med orden og ryddighet helt klart, aldri feil å få med seg dette.
        Ja, han var en mester i å leve livet. Mye å lære av ham – klem til deg.

      1. Langt og veldig spennende liv, med en jobb han levde og åndet for og masse reiser og hygge med familie og barnebarn
        han elsket <3 Han var på utrolige mange flotte ferier! <3
        Vakkert på bygda og stille…

      1. Bra med god læremester, selv om jeg ikke skjønte det den gangen! 🙂 Du er nok litt mer firkanta enn meg, hehe..Men det er en
        god egenskap..
        Mange tanker denne uka og i dag, var et godt menneske og jeg kjenner jo kona og barna også!
        Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg