ut på elsykkel for første gang

 

God morgen her inne og der oppe! Kjerringtanker er langt oppe på lista i dag også. Kjempebra. Håper det varer. Det er så morsomt når en av oss lykkes! Vi er jo en gjeng her inne som kjenner hverandre godt. Vi heier på hverandre. Vi heier andre fremover…

 

I går prøvde jeg elsykkel for første gang i mitt liv. Aldri testet ut, men var gøy. Det var morsomt å sykle, men litt kaldt. Når man sykler på en annen vanlig tråsykkel så blir man varm etter en stund. Jeg ble ikke det her. Men kanskje annerledes når man tar seg en skikkelig langtur. Nå som det snart blir ganske dyrt å kjøre bil her i Fredrikstad, så kan dette være et alternativ. Bom og avgifter koster penger. Tror denne sykkelen her koster rundt 15.000 – ikke helt avskrekkende det. Fin kurv også. Elsker kurv på sykkelen. Kjekk å ha veska si der. Slippe sekk på ryggen. 

 

 

 

Her er vidunderet. Vi har fått støtte av Miljødirektoratet til sykler. Meningen vi skal bruke dem til og fra møter og slikt. Tror dette blir bra. Jeg skal teste mer helt klart. Kanskje jeg kan prøve sykkelen til og fra jobb en dag også etterhvert <3

 

 

 

Været var vakkert her i går, blå himmel og kaldt. Men utrolig vakkert ved elven. Jeg syklet til Vaterland. Et sted utenfor Gamlebyen i Fredrikstad. Dette var en fin opplevelse synes jeg. Må trå for å få litt fart. Og slutter du å trå så stopper sykkelen. To hastigheter + gir. Og man ser jo mye mer enn man sitter i en bil da. Men viktig å kle seg etter forholda. Lue og skjerf og vanter + en god jakke er greit på denne årstiden. 

 

Fin dag videre da… 🍒Solliv

14 kommentarer
    1. flotte bilder og den sykkelen var fin,min mann har snakket om att vi skulle hatt en slik sykkel,mine venninner bor jo noen kilometer fra meg så for min del hadde det vært praktisk,det som stopper meg er nok att jeg ikke er flink til å bruke slike summer på meg selv :=)har jo vokset opp i en generasjon hvor en skal spare penger og ikke bruke,men hvem hvet,kanskje en dag :=) da vil jeg ha en med kurv helt klart kjekkast det ja

      1. Tusen takk. Denne sykkelen var skikkelig fin. Deilig å sykle på og farten styrte man selv. Og trim får man – for man må faktisk trå for å komme videre. Du får ønske deg penger av barn og svigerbarn og mannen til jul..Så legger du til resten selv 🙂 Men lurt å kjøpe en sykkel som det er litt kvalitet – finnes til 5.000 også. De ville jeg ikke anbefale.

    2. Jeg har prøvd elsykkel selv…i Tyskland faktisk 😀 Hehe. Det var fordi vi (arbeidsplassen min) var på besøk hos en elsykkelprodusent i Tyskland. Jeg jobbet på den tiden i en bedrift som innførte og solgte elsykler. Jeg satt på kontor da, så var ikke så mye ute og syklet 🙂 Men det er jo gøy da, og litt greit om man er på jobb og skal hit og dit, og slippe å komme svett frem 🙂 Har ikke elsykkel selv. Har en helt vanlig sykkel som jeg har hatt i 3 år nå, og enda ikke syklet på 😮
      Ha en strålende fin dag ♥

      1. Tusen takk og fin fin dag tilbake! 🙂 Ja, kjekt til jobbesykkel. Og blir billig i lengden. Du kan jo alt med bompenger du. I november kommer det hit..Og du får prøve din vanlige sykkel en dag også <3 Og kjekt til badesykkel også tenker jeg. Slippe å være like svett når man kommer hjem etter badeturen. For det blir man jo når det 30 grader ute og man sykler til og fra stranda. Og kan velge andre strender som er litt lenger unna og mindre med folk!

    3. Den elsykkelen var fin. Rød og med kurv. Hadde vært noe for meg.
      Har aldri prøvd elsykkel, men har litt lyst til å prøve
      Tusen takk for gode ord, og for at du heier på meg. Følger med på deg, du haren grei plassering i dag.

      1. Tusen takk det samme. Denne hadde passet til deg. Helt klart. Det står nesten Brit på den! Plassering i dag er det beste jeg har hatt siden januar tror jeg. Så veldig fornøyd. Beste plassering jeg har hatt er vel 58 mener jeg. Men kampen er hardere enn noen gang her inne! 🙂

      1. Ja, var kjekk å sykle på. Må bare trene – for det er jo litt uvant. Sykkelen er også tyngre å trille. Så man må bare bli kjent med denne typen sykkel.

    4. Kjempefine bilder, og så morsomt da 🙂 Stilig sykkel du har!

      Syklet før, men har dessverre ikke styrke i håndleddene til håndbremser, og stivheten i hælene mine gjør at jeg får vondt av å sykle.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk, sykkel var fin den. Og er kanskje litt tung å bremse med for deg som sliter. For det krever litt! Men du ha en topp kveld :)klem herfra.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg