ut og inn kaker ala ut og inn planter

 

Når ble denne bloggen hageblogg? Nei, har ikke blitt det akkurat. Men bloggen er ting og tang jeg ser og opplever. Pluss hobby og bilder og hage og turer og sånt. Så den røde tråden her inne på blogg ble plutselig grønn! Her var det litt fra i går: Agurkurt stammer fra det sørlige Europa og nordre Afrika 

 

Vel, jeg har jo sådd bittelitt. Ikke så mye, her inne egentlig. Det meste har jeg sådd i krukker og kar ute. Men har sådd inne blant annet basilikum og paprika. Jeg driver fremdeles og herder plantene mine, bærer dem ut og inn..ikke i sterk sol og noen timer hver dag får de være ute! De vokser ikke så fort, men vi er da bare tidlig i juni! Etterhvert kan de kanskje være ute hele dagen! 

 

 

Ønsker deg en fin onsdag

10 kommentarer
      1. Ja, jeg satte ut basilikum et år og den trivdes ikke ute. Så får bære litt ut og inn.
        Spennende med et lite mini-drivhus for paprika. Det skal jeg ordne med. Tusen takk for tips.

    1. Jeg har satt mine ut jeg nå. Paprika og tomat. Og en chilli. Chillien ble ikke så veldig glad for det harde regnværet som var her i går. Jeg håper den klarer seg. Paprikaen har kommet med knopper nå 😊

    2. Viktig å stelle godt med plantene sine. Mine paprika, tomater og en del sommerplanter er i drivhuset. Innee harr jeg 6 store potter med basilikum. Skjermer de for den skarpe sola og topper de omtrent hver uke. Skuddene tørker man i ovnen og så har man krydder. Er no spent på om klokkeranken skal overleve her ute i nord hvor temperaturene er ujevne.
      God helg og klem til deg.

      1. Tusen takk og God helg til deg også! Moro å se om man får ting til å gro.
        Det er helt sikkert. Mye selskap i planter og hage! Koselig…syssel.
        Basilikum er bare så deilig, bruker det masse i maten! Kjekt å tørke selv.
        Klem til deg..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg