Turen hjem 3. januar 2022

 

En nydelig ettermiddag på vei hjem fra jobben..Gjennom Gamlebyen..Så fint føre og fin temp…Riktig herlig var det…Men i morgen kommer det SNØ – er det noe jeg takler dårlig så er det det..Så får bare sette på klokka og komme meg opp og tidlig av gårde og GÅ OG GÅ…

 

 

Gamlebyen kirke…her har Marianne Antonsen hatt mange julekonserter..i sin tid. Hun ble syk og så ble hun frisk igjen..men har kanskje trappet ned og så kom korona og ja dere vet..Ikke sett at hun har hatt konserter på en stund! Men kirken er koselig da, og populært å gifte seg i denne kirken..ikke at jeg skal gifte meg altså!

 

 

MOYO – eller studio Moyo..En utrolig koselig garnbutikk i Gamlebyen! Se her også: STUDIO MOYO har tittet innom mange ganger..Har garn som ikke finnes overalt…fantastisk butikk…Det er sånn butikker man burde støtte og ikke kjedebutikker…Men jeg har ikke handlet garn på en stund..Har lissom nok UFOER liggende her for øyeblikket…Men det kommer en dag! 🥰 da skal jeg shoppe i den butikken…

 

 

Man kan trylle med garn..

 

 

Men dere, man ser faktisk mye mer når man går enn når man kjører bil…….Man ser været, man kjenner på været….Man vet faktisk hvordan været har vært denne dagen! Er man ikke utenfor døra så blir det jo nesten hipp som happ…..Hvordan er været??? Tja…si det!

28 kommentarer
    1. Jeg vet utmerket godt hvordan været er selv om jeg har holdt meg inne i dag. Det er kaldt, og fra og med i natt og utover morgendagen er det spådd opp mot 40 cm. nysnø.
      Jeg gikk tur både i går og på søndag, men i dag har trimmen bestått i å rydde i en vedbod. Jeg tror viteren kan bli kald og lang, så jeg vil ha litt mer ved. Har mye igjen altså, men orker ikke være redd for å gå tom.

    2. Fine Gamlebyen, og fine bilder! Trenger ikke gifte oss, men kirken er stilig! Og man kan virkelig trylle med garn…! Håper “de” tar feil med hvor mye snø det skal komme, krysser fingrene……! God klem <3

    3. Den garnbutikken hadde jeg nok hatt problemer med å gå forbi.🤩🧶
      Flotte bilder!🥰
      Ser at dere får store mengder snø i morgen, så det kan godt hende det er lettere å komme seg fram til fots enn med bil.❄️🥶😱

      1. Flott tur altså…Et koselig parti når man kommer til Gamlebyen etter en halvtime kjedelig vei..
        Garn er fint, skal handle der inne jeg.

    4. Flotte bilder! Man ser og opplever mye mer når man går enn kjører bil, men idag syntes jeg det var for kaldt å gå med -17. Rart det er så kaldt når det er meldt snø, så håper det er mildere imorgen!

      1. Høres kaldt ut, det må nok bli mildere for at det skal komme snø..
        Men været snurr fort…
        Tusen takk og du ha en fin kveld og God natt..

    5. Fin tur hjem fra jobb 😊
      Nå fikk jeg lyst på nytt garn. Men jeg må nok helst bruke opp noe av det jeg fant under flyttingen. Det er en del UFOER her også.
      God natt 🥰

      1. God morgen..
        Flott tur altså….
        Noen ganger må man gjøre ferdig det man har i poser og skap her hjemme
        . Hehe.. 💛💚Jeg har en del nå..

    6. Har hørt mye fint om gamlebyen der du bor. Har ikke vært der enda, men det står på ønskelisten 🙂 Så fint at du kan gå gjennom gamlebyen på vei hjem fra jobb. Lag deg en fin dag 🙂

      1. Gamlebyen er en perle sommer som vinter…
        Julemarkedet kan måle seg med de beste i Europa og det står jeg for..
        Håper du kommer dit en gang <3 GAMLEBYEN – MASSE SJEL..

    7. Koselig kirke. Jeg har vært på konsert med Marianne der, og i brylluper! Garn må vi ha når det er tomt hjemme. Jeg har mye igjen enda som skal strikkes opp før jeg kjøper nytt. Været, det været! I dag er det litt roligere da. Ha en fin dag. Klemsiklem:)

      1. Jeg må bruke opp litt garn jeg også, og gjøre ferdig noe som ligger her..
        Altfor glad i å finne på nytt jeg…Så får stikke innom på våren.. <3
        Kirken er nydelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg