Trenger du tips til en god rødvin? (1)

 

God kveld!

 

Snart påske og det er greit å hygge seg med en god flaske vin! Til mat eller til bare en hyggestund på veranda eller sofaen. Gato Negro Cabernet Sauvignon 2020. Er en vin jeg har blitt veldig glad i! Ikke lest om tips i noe vinblad før jeg kjøpte denne – det er kun min nese og min smak. Jeg fant den i hylla der hvor halvflaskene befinner seg. Synes det er greit egentlig med en halv flaske!

 

Da har jeg til fredagskvelden og lørdagskvelden. Jeg drikker ikke vin for alkoholen sin skyld. Men for å få en god opplevelse! Blir mye te og vann hele uka gjennom så sette seg ned en glass i helgen er bare kos! Det lukter og smaker bær av denne. Mye solbær, urter  og litt lakris..God fylde og litt over middels med garvestoffer. Synes det er viktig når jeg velger vin. Tynne smakløse viner er ikke noe for meg! Gato Negro er fra Chile, råstoffet er Cabernet Sauvignon (altså druetypen) og årgangen er 2020. 

 

 

 

Passer til kylling og svin. Men jeg liker den best som en vin uten mat! Et glass i sofaen eller som hygge ute på terrassen. Men vin er ikke lett..Det jeg liker behøver ikke du like. Men jeg anbefaler virkelig denne. Veldig god til en hyggelig pris 102.- (helflaske) Finnes i halvflasker også + boks. Så skal du på polet en av dagene før påske så sier jeg bare ta med deg et par av denne! Jeg tror ikke du vil angre! Denne fikk jeg ikke vondt i hodet av eller ødela nattesøvnen og det er meget god pluss for meg. Ligger man våken halve natta på grunn av et glass vin – da er det ikke verdt det! Og blir aldri mer kjøpt fra meg! Det er nok andre sorter med vin der ute…Alle bildene er mine egne og det er bilder av hel flaske! jeg kjøpte 2 sist jeg var på Vinmonopolet!

 

Vintips

19 kommentarer
    1. Den har jeg faktisk hørt lovord om før også! Selv liker jeg ikke rødvin, men har etterhvert blitt ganske god på å merke meg navn etter at jeg har stått en del ibaren i restauranten 🙂

      1. Veldig god vin. Den hvite har jeg ikke smakt, men tenker den er god til reker.
        Finnes ikke her i Fredrikstad. Men på bestillingsutvalget og der har jeg bestilt mange ganger. Kan ikke huske jeg har sett den på systembolaget i Sverige heller…Men uansett dit kommer vi jo ikke!
        Så ikke noe problem. Denne skal jeg bestille utover!

    2. skjønner virkelig ikke dette med vin jeg ,det høres så godt ut når vinelskere snakker om vinopplevelser ,uhuhuh ,alt eg har smakt av viner er sure ,og jeg har faktisk ennå ikke greidd å drikke et helt glass hi hi

      1. God morgen. Vin skal ikke være sur. Da har du fått feil vin. Neste gang du er på polet så spør du etter en god rødvin som ikke er sur. Si at du ikke er så godt kjent med vin. Kanskje noen på butikken kan hjelpe deg. For det er litt medisin med et glass rødvin en gang i blant!

    3. Den er veldig god. Både til mat og eller bare kos. Liker helst rødvin med lite garvesyre og lite sukker i. Blir litt dårlig i magen så der må man være litt forsiktig med inntaket. Hvitvin tåles bedre. Har kjøpt vin til påske, vi er jo flere i hus og da skaffer man seg en kartong. Påsken står for døra. Venter på våren på min kant av landet.

      1. Veldig god vin til en en helt suveren pris……greit å kjøpe inn litt til påsken. Kan jo bli noen dager man kan sitte ute i solveggen også! Ønsker deg en fin dag…

    4. Den vinen har jeg smakt og enig med deg. Den er god.
      Det er godt med rødvin til god mat i helga.
      Spent på om det kommer flere tips fra deg.
      God mandag til deg.

      1. Veldig god vin til en flott pris. Mye å velge i helt klart og jeg har smakt mye forskjellig vin.
        Franske viner er gode! Italienske viner blir jeg ikke helt venn med….
        Denne her fra Chile – helt nydelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg