trampa og gått – stort sett i hele dag

 

Det begynner faktisk å bli høst her på Kråkerøy også…Gyllent snitt. Det er jo så lekkert. I dag var det nydelig temp. passe deilig luft og bena var lette og fine! Noen ganger får man jo melkesyre etter et par kilometer og da blir veien lang! Deilig med slike dager. Ingenting som hastet, ingen middag som måtte styres med..Ikke noe regn jeg måtte løpe vekk fra. Tåler regn altså, men noen ganger er man ikke kledd å må finne paraply under et tre eller to! Ikke i dag, var bare deilig…Det sluttet å blåse også! 

 

 

Bittelitt høstfarger!

 

 

 

Hva tenker du om denne busken her! Aldri sett før og aner ikke navn..

 

 

Blomstene/fruktene var bare så utrolig søte! Firkanta blomster på en måte! Bærre lekkert..Og litt sånne massive og faste og den lekre fargen også da! 

 

 

Kan være glatt og grønske helt nede ved sjøen – så greit med litt obs obs! 

 

 

Et hjerte i skogen på et fjell. Aner ikke hvordan det har kommet til. Det har vært slik i flere år! 

 

 

Også denne styggdommen her har spredd veldig mye fra i fjor! Svartelista så det holder. Turte nesten ikke puste ved siden av den og tenk om jeg fikk et frø ii lomma og drar det med meg hjem her! Kjempespringfrø….Ser du den! Ikke plukk – du vil aldri aldri bli kvitt den igjen…!

 

Da ønsker jeg deg en fin fin kveld og i morgen er det jobb igjen. Har jo hatt en liten mini mini høstferie jeg! <3  Deilige dager…

 

Ha en kjekk kveld der du er…

21 kommentarer
      1. Tusen takk, i dag var det nydelig 🙂 ble enda en tur senere. Men da tok jeg ikke bilder!
        Den rosa med firkanta blomster var så søt…Klem.

    1. Ser du har hatt en fin tur. Så bra.
      Men vet du, jeg har verdens beste minner av akkurat kjempesprengfrø. Min bestemor hadde de i hagen, og ja de tok over hele blomsterbedet. Men det var greit. Hun var ikke noe hagemenneske som gammel. Tror aldri hun har vært opptatt av blomster. Men selge egenproduserte grønnsaker på torget gjorde hun i mange år.
      Vel dissespringfrøplantene som vi kalte “palmer” de vokste opp langt over vinduet til tider. Hun var så glad i de, og blomstene som fylte vinduet hennes.
      Jeg sådde noen i hagen her for noen år siden, men de døde merkelig nok ut.

      1. Artig historie! Svære som palmer og jeg vil ikke ha den i hagen. Men ser at det kan være minner hos deg. Rart den døde i hagen din…
        Turen ble deilig og været ble så fint! Hygget meg veldig.

    2. en fin tur du fikk her,den planten med firkantede blomster/ frukter har jeg ikke sett før :=) kjempespringfrø fikk jeg av ei en gang da ingen av oss ante hva det var ,men det fant vi fort ut og nappet opp alt vi kom over sesongen etter det var sådd,huttemegtu den dukket opp over alt,men fikk heldigvis vekk alt

      1. Ja, den kjempespringfrø er skummel. Jeg ser bare her på Kråkerøy fra i fjor. Den har spredd seg enormt. Og så svær og diger som den blir! Bra dere fikk den bort!
        Men den andre busken var søt. Håper jeg finner ut hva den heter..

    3. Flott tur og masse flotte bilder 😀 Greit med sånne varselgreier på steiner.. men de fleste bør vel vite at det er glatt i fjæra 🙂 Har heller aldri sett den buska der….. Ha en flott mandag 🙂

      1. Tusen takk, det har sikkert vært en del fall der i sommer. Og masse turister…Så kanskje lurt å gjøre obs obs..For dette er fjell som er over og under vann hele tida…Det blir glatt! Deilig tur og håper jeg finner navnet på denne busken …veldig flott! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg