tårnet – kanskje ikke Babels eller det skjeve tårn i Pisa da

 

Ute er det fremdeler kaldt og guffent og regn og vind! Skal gå tur senere, gidder ikke haste ut i dette møkkaværet. Nei, får finne på noe hyggelig her inne! 

 

Som overskiften sikter til så er det ikke Babels tårn eller Pisa..Men det tårnet jeg alltid liker å ha i huset er: De fire STORE..

 

Jeg føler meg naken og avkledd om jeg ikke har dette i hus! Youghurt naturell bruker jeg også i matretter..sauser og wok! Smaker nydelig. Lettrømme er til dressing og mat i alle varianter og i vafler! Gresk youghurt er Kreta for meg. Er jeg på Kreta så spiser jeg utrolig masse av denne youghurten ! Her hjemme er denne boksen ganske dyr, synes jeg da…Cottage cheese på brødskive med paprika over. Deilig. Eller i bakst og pai – uendelig mange muligheter! 

 

Må ha – må ha – må ha

14 kommentarer
      1. Ja – du får bake litt med Cottage Cheese når du kan stå på benet igjen og du er igjen klar for å være husmor. Veldig godt i rundstykker..Men jeg liker det best som pålegg eller blander i yoghurten som et lite måltid.

    1. Her i huset har vi også alltid noen bokser med rømme.
      Og jeg er glad i gresk youghurt.

      Cottage cheese derimot er ikke noen favoritt.

      1. Bruker alt dette i mat også jeg. Og den greske er jo veldig god med litt honning og jordbær….mmmmmm
        Cottage cheese er topp til bakst!

    2. Seterrømme har man i hus, men den har mannen for seg selv. Sjøl bruker jeg Oatly havreyoghurt + kokosmelk. Lager meg deilig kjøleskapsgrøt som her frokost dagen etter, med bær oppå. Veldig godt. Tåler dårlig meieriprodukter. Cottage Cheese prøvde jeg i proteinrundstykker, men synes ikke de var gode.

      Ha en fin kveld. Klem

      1. Tusen takk og fin kveld til deg.
        Ja, det stopper seg litt opp da. Grøt som lager seg selv elsker jeg.
        Jeg har en innmari god oppskrift på rundstykker. Har delt den her inne før,
        men lenge siden. Skal lete litt. 🙂 Klem videre.

    3. Det var litt av er tårn ja. Her skinner sola i dag også, og nordavinden ikke like kald. 🤗 Vi bruker bare laktose frie produkter, det begrenser litt. 🤗 trøsteværklem

      1. Tårnet jeg digger…Deilig med sol da – her er det så grisekaldt altså…ikke
        så varmt inne heller…slo lissom av en del varme 1. mai…
        Klem til nord.

    4. jeg skal ikke ha så mye melkemat ,men har alikavel noe av dette i huset til enhver tid jeg også ,men da laktosefrie varianter for ja det kan løfte flere retter om en spanderer litt i sauser,gryter,dressinger eller på skiva :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg