Takk kjerringtanker for fremsnakking – det varmet både ører og hjerte

 

God ettermiddag der ute, eller på toppen. Takker Kjerringtanker for veldig hyggelig fremsnakking på bloggen her. Det varmet mitt hjerte mer enn du aner. Tenk om vi 40 + kan eie denne blogglista fremover. Fy fader det hadde vært digg. Vi som har et levd liv. Har erfaring så det holder. Oppturer og nedturer. Har litt ekstra å bale med. Som koster slit i hverdagen. Vi som må bruke de 10 minuttene vi har på morgenen til å tukle med problemer. Det gjelder ikke sminken som er feil på… Men for min del, få høreapparater til å fungere. For de lever sitt eget liv. Kan ikke stole på dem. Hver morgen tenker jeg..Har jeg lyd nok til å takle hverdagen i dag. Takle jobben. Snakke med kolleger. Eller er det DEN dagen!  Det gjelder å ha et liv <3 Et greit liv på jobben. Hvor man vil fungere. Uten at det går løs på selvfølelsen <3

 

Det er det livet jeg har fått utdelt. Stå langt bak i køen ved tildeling av hørsel. Det var ikke nok igjen til meg da dette ble levert ut! Hørsel, som andre mennesker tar som en selvfølge. Som koster blod, slit og tårer for meg <3 Det er min hverdag!  

 

Så det å komme seg i naturen gir meg et liv. Til å leve som “normalt” – selv om gresshopper og gjøk er det 100 år siden jeg hørte! Du ser så frisk ut – hører jeg folk sier. De kan ikke vite. Hva jeg sliter med. Det er skjult handikap. Som ikke er synlig! Som folk glemmer. Eller ikke glemmer…Konferanserom uten mikrofoner, uten teleslynge..mumling….Sitte der som en tomsing! Ikke greit dere! <3

 

🍒Solliv🍒

 

 

 

18 kommentarer
    1. ja det er mange fine her inne som framsnakker,det er kjekt,godt og noe alle skulle lært av.Dei unge har sine ting,vi må respektere det,men hele verden er mer enn det dei er opptatt av,livet byr på så masse mer:=)herlige blå bilder med deg i dag

    2. Så innlegget og anbefaling av bloggen din..hyggelig 🙂 Ja litt blandin der i toppen er i alle fall bra..noe for enhver smak liksom.. Dårlig hørsel må være fryktelig plagsomt..har hatt det i perioder med veskeansamling i ørene..men fikk dren så ble det bra igjen.. kom av ME antagelig..dårlig sirkulasjon.. Tenker på deg som må takle det hele tiden.. Bra du har turene dine og bloggen :)) Klem <3 Nydelige bilder med blå himmel

      1. Tusen takk, var skikkelig flott gjort synes jeg. Det er kjempetråkig, det er helt sikkert. Og nå har jeg ingen apparater som virker heller. De er defekte! Aner ikke hva som har skjedd. Skal på sykehuset neste uke. Første timen de hadde ledig. Bra jeg ikke måtte vente 3 måneder lissom….:)

    3. Framsnakking er så flott. Det liker vi. Dumt du skal streve med de høreapparatene, teleslynger og diverse. Men du er en flott dame uansett synes jeg. Klem 🙂

    4. Det fortjente du😊
      Det er sant det at det hadde vært gøy å hatt noen flere med livserfaring på topplista.
      Syns du er flink og står på i hverdagen med handikappet ditt jeg.
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg