Solliv på tur – gjetter dere om jeg gikk til venstre eller høyre?

 

Jeg gikk til venstre og havnet på Røed Gård! Det var planlagt altså. Har tenkt på det en stund, men ikke fått besøkt denne fine gården før i dag! Den hadde jo alt..

 

Jeg tok toget fra Fredrikstad til Moss og gikk til over kanalen til Jeløya. fulgte hovedveien, gikk ikke buss dit på søndager. Det var ca 5 – 6 kilometer å gå fra kanalen og til Røed gård..Så tok over en time i ganske hurtig tempo..

 

Jeg liker å gå, så det var det minste problemet! Hjemover gikk om Alby og kyststien. Det får bli et annet innlegg, dette innlegget er jo tungt belastet med bilder fra før! Men dette innlegget kunne jeg ikke dele opp eller gjøres annerledes. Det henger i hop! Så mange butikker og ting som skjedde på denne gården. Det var enda flere butikker og gallerier. Noe tok jeg ikke bilde av og andre ting var stengt på grunn av konfirmasjon der i dag! Men du og du så mange gode inntrykk! 

 

Og så nydelig mat på dette stedet! Fin buffet og den var billig..Så deilig ut alt sammen. Men jeg bestilte meg en kyllingsalat, for jeg gikk. Jeg ville ikke ødelegger turen med å bli altfor tung i magen. Jeg hadde jo så klart spist altfor mye, men det får bli en annen gang! 

 

En nydelig butikk med mat og gaver også. Deilig oster fra Rygge meieri og sjokolader fra gården. Cafeen var skikkelig romslig og fin. Stor plass å sitte inne og masse plasser utendørs hvor man kunne nyte utsikten til det lille vannet. Der svømte det masse karper forresten. 

 

Herrgud for en dag, jeg er stappfull av inntrykk og bare elsker det! Det holdes også konserter på Røed, det var jo så store flotte områder der – så det må være helt perfekt! jeg legger ved bilder nedenfor, dropper teksten – mellom hvert bilde, lurer dere på noe så rop ut i kommentarfeltet! 

 

Hva venter du på, ta deg en tur – du vil ikke angre. Dette var magisk!  

 

 

 

TAKK

For et vakkert sted – jeg kommer igjen…

24 kommentarer
    1. O la la – der var det skikkelig flott! Og ja, jeg gjetta på at du gikk til venstre…. 🙂 takk for tips – helt klart noe for denne jenta også! Klem <3

      1. Her kan du kose deg deg vettu. Parkere bobilen på den parkeringen rett over kanalen til høyre!
        Så gå de kilometerene gjennom hele Jeløya slik jeg gjorde. Flott utsikt på veien også.
        Jeg så vestfold og Buskerud og fjelltopper med snø. Det var en rar opplevelse. Men det var så klart vær.
        Klem…

      1. Takk, ja dette er fin tur for deg. Fint å kjøre dit fra Oslo. Ta meg deg naboen og dra på dagstur.
        Og to fluer i en smekk og besøk Alby og galleri F15 samtidig..
        Et helt nydelig sted, kan virkelig anbefales altså. Og kafeen der var bare flott! Se litt på hjemmesiden også,
        der finner du masse opplysninger.

    2. For en flott tur du har hatt! Noen kilometer blei det jo å gå – men det naila du galant 😀 Mye spennende – og god mat. Et flott sted jeg burde tatt turen til en dag 🙂
      God mandag til deg 🙂

      1. Utrolig flott sted på Jeløya, ingen tvil om det. Cafeen der ute var skikkelig lekker..
        Så må dit igjen om ikke altfor lenge føler jeg.
        Og gå er jo bare deilig…Fin tur! Klem..

    3. Tenk at jeg tippet feil, trodde du gikk til høyre. For en flott sted du kom til, og så mye flott å se. Synd at man bor langt unna og ikke har tog å farte med! Du deler jo så mye fint at jeg føler nesten at jeg var der! Klem til deg fra meg.

      1. Tusen takk, ja – måtte jo prøve å finne bilder slik at jeg kunne gjenfortelle dette.
        Der hadde du likt deg, helt klart..Men man vet aldri, plutselig så er det en anledning.
        Klem til deg..

    4. For et fantastisk sted!🤩🥰
      Jeg hadde nok trengt ryggsekk, nei forresten, en bil til å ha alt jeg kunne tenkt meg å kjøpe der.😍 Mye å titte på og et nydelig sted.🥰🤩🌸

      1. Tusen takk, den gårdsbutikken hadde mye fint altså. Så masse fint å kjøpe til seg selv og andre og
        prisene var veldig gode. Det likte jeg.
        Parkering rett utenfor så bil er absolutt mulig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg