Solliv bader og tar en mobil-detox i sommer

 

God kveld…

 

Stille og rolig her fra Solliv, jeg har jo varslet ferie flere ganger og bloggen har tatt fri!

Har ikke blogget mange innleggene og stengt av kommentarfeltet også!

 

Denne ganger skal jeg ha det åpent! Det er alltid noen som ikke liker stengte kommentarfelt, liker det ikke selv heller! Men når man har en mobil-detox i sommer så blir det sånn!

 

Hva er det? Rett og slett leve i nuet, uten å fikle med mobilen hvert ledige sekund…la den ligge igjen hjemme når man er på tur. Slå av lyden og kun sjekke mobilen et par ganger i døgnet! Finne den følelsen at livet går litt langsomt! At man kan sitte å kjede seg litt og glane litt ut i lufta og tenke korte og lange tanker! Finne den indre ro…. Kjenne på hva som foregår rundt en og være litt leken…Danse, løpe barbeint i gresset…og….

 

Nyte solnedgangen, men du trenger faktisk ikke ta bilde av den! Hvorfor ødelegge et flott øyeblikk…?

 

Mobilen er med på tur hos meg, men tar ikke mange bildene egentlig, men mobilen er med for egen sikkerhet! Men den kan ligge i bagen under turen – vet dere! 

 

 

 

Fortsatt God Sommer….(Det kommer et innlegg en gang i blant).

24 kommentarer
      1. Ja, men det er jo bare en kort periode…bloggen tar ferie…. I august er jeg tilbake til normalen.
        Nå går det jo nesten ikke tog heller vettu!

    1. Lever som oftest på langsom tid, jeg – og trives med det 😃. Litt kjeft å få av og til for utilgjengelighet, da – men hva så ? Andres problem, ikke mitt. Man fikk da ordna opp før smart-telefon au 🙂.

    2. Deilig med sommerdager 😊Det er nå jeg har tid til blogg, ikke i hverdagen, så jeg er omvendt 😂Fint du har kommentarfeltet åpent. Hvis ikke må jeg inn på Facebook å kommentere, tungvint. Men Facebook -kommentarfeltet er jo ikke stengt så det går jo 😂 Nå skal jeg snart bade også. Jeg og Kari på liten ferie 😊

    3. Ser jo bildene dine på insta og sjekker innimellom her. Godt at du nyter sommeren. Mobilen har jeg alltid på lydløs. Tar den med når jeg går tur. Finner jeg et motiv tar jeg et bilde. I går gikk jeg langt og gikk over 10 000 skritt. Med å gå tur med mannen går det sakte, han har kols og sliter med pusten. Jeg går noe fortere. Men i dag skal vi gå skogsveien. Lettere terreng for føttene enn asfalt. Nyt sommeren og det vet jeg at du gjør. Klem

      1. Tusen takk, jeg nyter virkelig denne sommeren…koser meg!
        I dag har jeg vært på jobb, må det også innimellom… 🙂
        Norsk sommer er deilig…Bra tur for deg dette, deilig å gå på litt..
        Skog og mose er deilig og mykt og beina letter av gårde…Ha en en fin dag videre…klem fra meg! 🙂

    4. Vurderer å gjøre det samme som deg når jeg tar ferie i august, ikke bestemt meg ennå. Tror vi alle kan ha godt av å ikke “måtte være på” sosiale medier hele tiden. Nyt ferien og kos deg, klem 🤗

      1. Ja, jeg angrer ikke på dette valget…Får mer ro hver dag og jeg nyter altså!
        Deilig å slippe å tenke på bilder og tekst…bare roe ned og ikke fortelle alt hva jeg gjør i
        sommer til alle lissom….koser meg max!
        Klem til deg! Så kan virkelig anbefales…

    5. Hihi, sikkert lurt! Men bilder vil jeg ta…. og skrittelleren er på…. så mobilen er med! Men nå har jeg jo ikke bloggferie heller, så jeg brenner på, jeg! Kos deg så masse, vennen <3

      1. Bare til å fortsette slik du gjør du vettu,,,,jeg koser meg faktisk med denne bloggferien i sommer…
        Fått litt mer ro inne i meg <3 – men kommer jo tilbake til normalen i august da…
        Og tar veldig lite bilder nå, deilig det også….<3
        Klem…

    6. Fint å ta litt fri fra sjekking av meldinger og kommentarer innimellom. Lurt å leve litt i nuet uten “innblanding” i perioder. 🙂

    7. Koselig at du har kommentarfeltet åpent 🙂 Det blir litt bomstopp når jeg har lest noe og ikke får lagt igjen en kommentar 🙂 Men men s¨ånn er det 🙂
      Mobilen blir nok med meg for jeg elsker å ta bilder og bruer mobilen til det. Har sjelden på nettet uten om når jeg er hjemme, så det går veldig fint. Bare om jeg venter noe viktig – og er jo alltid redd det skal være noe med mamma…
      Jeg har også badet – men ikke så ofte som tenkt… for det har regnet mest hver dag her på disse kanter… men sommeren kommer nok hitover også 🙂
      Nyt dagene! klem

      1. Tusen takk, ja ikke så lett å leve uten mobil.
        Heldigvis så ringer de ikke til meg når det gjelder mamma..Jeg hører jo ikke hva folk sier
        i en telefon..Så der kan jeg ikke være kontaktperson. Her er det fint oom dagen, stabilt på 20
        grader. Skal bli varmere. Deilig å ta det litt piano med bloggen nå synes jeg, er jo ikke så
        mange som leser blogg på sommeren..
        God sommer videre og kos dere masse – både med og uten bilder. Litt bilder blir det her hos meg også.
        Men ikke 30 bilder slik som før..Nå tar jeg et par stykker…Og jeg har jo jobbet nå og da rekker man ikke
        så mye annet jobb og hvile synes jeg..Passe et par hus og slikt også..Og jeg maler garasjen for tiden..
        Klem..

    8. Fin og sommerlig med hatt og solbriller :)Lurt å ha litt mindre fokus på sosial- medier og nyte sommeren med mindre mobilbruk.. men har ikke skikkelig sommerfølelsen enda..mye ustabilt vær… Hyggeligst med åpne kommentafelt..men man gjør det som passer best for seg selv.. Fin sommer videre … Klem <3

      1. God kvelden, deilig å roe litt ned med blogg. Gjøre andre ting, lese litt aviser og bøker.
        Bilder blir det nok av likevel…men man trenger ikke ha mobilen i hånda tenker jeg..
        Godt å legge den vekk litt!
        Best med åpne kommentarfelt, men noen ganger vil man bare legge ut noe og si det man trenger i innlegget.
        Så kommer nok til å stenge det en gang i blant tenker jeg. Klem til deg… <3 God sommer! Kos deg! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg