Sol ute, sol inne, sol i hjertet, sol i sinnet

 

God formiddag, sola skinner her på Kråkerøy i dag! Deilig, skal straks komme meg ut litt! Være i solen – se og nyte – det er livet altså! 

 

Greit å pusle litt her inne, men så må man ut…

 

Det er fredag, jeg har fri – jobber jo ikke hver dag! Helt greit føler at jeg trenger å lade batterier etter dager jeg har vært på jobben! Man er jo ikke på et feriehjem de dagene man er på jobb! Ting må gjøres og man prøver å være ajour, med noe. I hvertfall det som skal ut av “huset”..Så skal man holde på litt hjemme, for ting gjør seg ikke selv..Det var en periode da ungene var mindre, og for å frigi tid så hadde vi en vaskedame som kom annenhver uke! Men gikk vekk fra det, følte at det ikke var noe suksess akkurat..Da funker det bedre med den vanlige harelabben! 🧡💛hver fredag………

 

S O L

28 kommentarer
    1. Sola skinner i Trondheim også 🙂 Kos deg med fridagen din! Jeg var så slem at jeg sa til samboeren min at det hadde vært kjekt med vaskehjelp, sånn at vi slapp å begymre oss for vasking… Etter det har han hatt mange vaskelørdager, hehe 😀

    2. Vi vurderte vaskehjelp da ungene var små. Men vi bodde i huset i skogen. Ei bygd hvor alle visste alt om alle og slarvinga gikk fort. Tenkte at jeg var litt usikker på hvem jeg egentlig hadde lyst til å ha i huset mitt når jeg ikke var hjemme. Og at det garantert ville bli nok samtaletema om vi skaffet vaskehjelp. Så vi droppet den.

      1. Ja, ser den…men vi hadde mye forskjellig folk ut og inn på grunn av dagmamma som kom
        hjem her også…og så venner der igjen og vikar og vaskedame…hehe..ble mye styr og
        telefonregninen ble skyhøy..folk pratet i telefon skjønte vi etterpå…Det var da man hadde fasttelefon.

      1. Ja, skjønner…funka ikke her…ble ikke noe mer grundig enn for oss en time på lørdagen..
        Trodde det skulle føles ut som litt luksus, men ble mer pes egentlig…mye som skulle klaffe og
        dama satt mye i telefonen her…da hadde man jo fasttelefon..regningen ble skyhøy!

    3. Glimter til med et solgløtt her, men det er kun for at værgudene skal få et overblikk før det braker løs med nye byger av variabel nedbør. 🤗 God helg, klem. 🤗

    4. så vakkert bilde ,i dag er det ikke varmt hos oss,8+ men kaldt og jammen fikk vi et byge med sluddsom smeltet vekk når den landet,men jeg har holdt meg inne ,vasket hus,støvsugd ,og laget middag og så har eg bestemt meg for å bli ferdig med genseren

      1. Her er det ganske fint, men litt kald vind enkelte steder. Men finner man le så er det deilig.
        Du er så strukturert og flink…Spennende å se genseren.

        Tusen takk ja.

    5. Deilig med fridag, for å lade batteriene og kanskje pusle unna litt man ikke rekker ellers i uka.
      Sola har stått høyt på himmelen her i Oslo i dag, men da jeg kjørt hjem fra Sverige i går og kom hjem både regnet og snødde det. Ha en fin fredagskveld 🥰

      1. Tusen takk, nydelig her i dag altså, så deilig.
        Ja, godt å ordne litt i heimen..Får ta litt i morgen også!
        I går var det grisevær, så var nok litt av tur å kjøre hjem fra Sveriges ja..
        God kveld og klem fra meg! 🥰

    6. Jeg har faktisk vaska bad og støvsuga idag – ikke ille til å være utifriluft altså…. men – aller mest har jeg vært ute! God klem da <3

    7. Vi har en Polsk dane som vasker hos oss hver 14. dag.
      Og vi er veldig fornøyd.
      Og spesielt i denne tiden har jeg vært veldig glad for å ha henne.
      Og vi er heller ikke helt unge lenger noen av oss. 😂 Men når tre barn bodde hjemme og vi hadde full jobb begge to, greide vi det selv. Men da var vi unge og spreke. 😂

      1. Ikke sant, unge og spreke da går det fint..
        Vi hadde ikke vaskehjelp lenge vi heller, for det funka ikke…ble mer styr egentlig!
        Deilig med hjelp i huset for dere nå ❤️

    8. Vi har en Polsk dame som vasker hos oss hver 14. dag.
      Og vi er veldig fornøyd.
      Og spesielt i denne tiden har jeg vært veldig glad for å ha henne.
      Og vi er heller ikke helt unge lenger noen av oss. 😂 Men når tre barn bodde hjemme og vi hadde full jobb begge to, greide vi det selv. Men da var vi unge og spreke. 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg